מוצרים שימושיים לחולי סוכרת

 ישנם עזרים ומוצרים רבים אשר יכולים להקל על חייהם של חולי הסוכרת ולנסות לטפל בתסמינים, החל מתרופות וכלה במוצרי מזון מיוחדים וייעודיים. מוצרים נוספים אשר יכולים להיות מוצעים לחולי סוכרת הם מד ניטור סוכר ועזרים מקלים, כמו נעליים נוחות, אשר מפחיתים את סיבוכי הסוכרת.

חלק ממוצרים אלה ממומנים על ידי המדינה במסגרת אשפוז למשל, אולם רובם יירכשו מכיסם הפרטי של החולים ויהוו נטל ועול כלכלי על גבם.

מוצרי מזון לחולי סוכרת

ישנם מגוון של מוצרים בריאותיים לחולי סוכרת, ביניהם נמצאים גם מזונות נטולי סוכר, אשר כיום נמכרים ברשתות המזון גם לקהל הרחב. הם יישאו, על פי רוב, את המילה "דיאט" ויכללו בין היתר את מעדני החלב ומוצרי החלב הדיאטטיים. מזונות אלה, יהיו בדרך כלל ברמת מחירים שתהיה זהה למקביליהם בעלי הסוכר. מלבד מזונות אלה, יצרכו הסוכרתיים מזונות אשר מיועדים לחולי סוכרת וכוללים תחליפי סוכר.

מזונות אלה, לדוגמא, עוגות ועוגיות ללא סוכר, יצוינו על פי תו התקן של האגודה לסוכרת. לפיכך, הם יהיו יקרים יותר מאשר מוצרים אחרים המיועדים לפלח אוכלוסייה רחב יותר. פעמים רבות, מוצרים אלה יימכרו בחנויות מיוחדות ולאו דווקא ברשתות המזון הגדולות. עם זאת, יש לשים לב, כי מוצרים אלה לא ניתנים לאכילה חופשית, ואף הם כפופים על פי המלצתה של התזונאית.

בנוסף לכך, ישנם מוצרי מזון ומשקאות שאסורים לאכילה לחולים בסוכרת שנוטלים תרופות למחלה, היות והשילוב בין התרופות למאכלים מסוימים עשוי להביא להיפוגליקמיה.

ציוד רפואי לחולי סוכרת

  • מד סוכר – בעבר מדי ניטור הסוכר כללו סטיקים חד פעמיים לבדיקת הסוכר מספר פעמים ביום. החידושים בתחום זה מנסים לייעל את בדיקת הדם באמצעות הצורך בטיפת דם זעירה. כמו כן, המכשירים החדשים יכולים להתחבר למחשב ולתת תצורה גראפית לבדיקות השונות שנערכו.
  • מזרקי אינסולין – מזרקים חדשניים יותר הינם משאבות אינסולין, אשר דוגמות את רמות הסוכר ומזריקות אינסולין על פי הצורך (למשל משאבת האינסולין מבית היוצר של מדטרוניק). נעשים פיתוחים באופן תמידי למכשירים חדשניים, בכדי לייעל את התהליך ולאזן את רמות הסוכר, כמו גם את איכות החיים. בדרך כלל, משאבות האינסולין מסובסדות בחלקן על ידי קופות החולים, אולם בדגמים החדישים יצטרכו להיות משולמים מכיסי החולים.
  • תרופות – תרופות הניתנות לחולי סוכרת מבוגרים, מסוג 2, ניתנות אף הם באופן מסובסד מקופות החולים, בדרך כלל גם תרופות חדישות, כדוגמת ויקטוזה. תרופה זו נחשבת לתרופה חדישה אשר מבוססת על הנדסה גנטית ושכפול ההורמון GLP.

עזרים לשיפור איכות החיים

מכיוון שמחלת הסוכרת הינה מחלה כה שכיחה, קיימים בשוק מגוון מוצרים למניעת מצבים מסוכנים או לעיכוב תסמיני הסוכרת. ההבטחה לשיפור איכות החיים ללא הסתכנות בתופעות לוואי שונות, מובילים אנשים רבים לרכוש מוצרים אלה, גם אם הם לא מחויבי המציאות.

  • במקרה של פציעות, קיימים בשוק עזרים חדישים אשר יכולים לעזור בזירוז החלמת הפצעים, למשל כמו אלה המכילים נוגדי חמצון שונים.
  • מניעת היפוגליקמיה – מוצרים אלה אשר מחליפים את אכילת מנת הסוכר המומלצת מכילים את הגלוקוז המוצע בצורה מרוכזת יותר ונוחה יותר לבליעה. יש לברר, בטרם הקנייה, על מוצרים אלה ואחרים דומים, על מנת למנוע קנייה של תכשיר מזויף אשר עלול לעשות יותר נזק מתועלת.
  • נעליים נוחות – על מנת למנוע לחץ על כפות הרגליים, אשר יכול להיות מסוכן לחולי סוכרת, יש צורך בנעלים רחבות מספיק ובגפה רכה, אשר ייתנו את התמיכה הנדרשת לכף הרגל. כמו כן, רצוי כי הנעליים יהיו ללא תפרים פניניים או כל גירוי אחר, אשר יפריע לנוחיות כפות הרגליים. כמו כן, קיימים בשוק מגוון עזרי תנועה לחולי סוכרת כמו מדרסים, גרביים אלסטיות וכן קרמים ומשחות, אשר עוזרות במניעת עור יבש באופן מיוחד לחולי סוכרת.

 אפליקציות המסייעות לחולים לנהל יומן אכילה לתזונה מאוזנת <<

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן