טארט שוקולד דל סוכר


יש כיום מאכלים שנחשבים למפנקים ולמפתים בכל קנה מידה, אבל עדיין רבים נמנעים מצריכתם עקב החשש שלהם – לעיתיםטארט שוקולד דל סוכר מוצדק – שהמאכלים מזיקים לבריאות שלנו. קינוחי השוקולד עונים על ההגדרה הזו בדיוק. ההנחה המקובלת היא שברוב גרסאותיו, השוקולד עמוס בסוכר ולכן עלול לפגוע בבריאות שלנו באופנים שונים. אנשים החרדים לבריאות שלהם, הסובלים ממחלות קיימות (כולל כמובן סוכרת) או בעלי משקל עודף יאלצו לוותר על המאכלים הטעימים. לפחות לכאורה.

החדשות הטובות הן שגם אם אתם מעוניינים לשמור על הבריאות שלכם, תוכלו להתפנק בדרכים שונות. המתכון הבא של טארט שוקולד דל סוכר ודל פחמימה, שפורסם באתר Foods, עונה בדיוק על ההגדרה הזו. המתכון המדובר מציע עבורכם טארט שוקולד בגרסה "רזה" מאוד – 4.5 גרם פחמימות למנה בלבד – מה שהופך אותו לפתרון מצוין לסוכרתיים, לסובלים ממשקל עודף ולשוחרי הבריאות.

הטארט הוא בעל כ-103 קלוריות למנה, או כ-451 קלוריות ל-100 גרם. כמות החלבונים והפחמימות בו היא מינימלית: 2 גרם למנה ו-10 גרם ל-100 גרם. מה שחשוב לא פחות הוא שמתוך הפחמימות אין בכלל סוכרים.

רשימת הרכיבים הדרושים:

רשימת הרכיבים הנדרשים להכנת כ-16 מנות או יחידות טארט (כמות היחידות משתנה כמובן בהתאם לגודל המנה) היא:

עבור בסיס הטארט:

  • 100 גרם קמח שקדים
  • כפית אחת (5 מ"ל) תמצית וניל
  • כפית אחת (6 גרם) קליפות פסיליום
  • חצי כפית (3 גרם) אבקת אפייה
  • ביצה בגודל Large
  • 40 גרם חמאת קוקוס
  • שתי כפיות שטוחות של קפה נמס (2 גרם), או לחלופין קפה מגורען מרוסק
  • מיקס של ממתיק סטיביה ואריתריטול (20 גרם), בגרסת אבקה או גרגרים

עבור גנאש השוקולד:

  • 100 מ"ל שמנת מתוקה 38%
  • חבילה (80 גרם) שוקולד מריר אורגני 92%

הוראות הכנה:

הכנת טארט השוקולד דל הסוכר מחולקת לשניים.

הצעד הראשון הוא הכנת בסיס הטארט, שמתחילה עם ערבוב של כלל המצרכים היבשים בקערה באמצעות מזלג.

לאחר מכן הוסיפו את הביצה, תמצית הווניל וחמאת הקוקוס. את חמאת הקוקוס מומלץ לחמם כמה שניות קודם לכן במיקרוגל. חימום זה יהפוך אותה לנוזלית יותר ויקל על הערבוב האחיד של הרכיבים.

את הבצק ערבבו בצורה אחידה והעבירו למקרר לפרק זמן של עשרים דקות.

עם הוצאתו של הבצק מהמקרר, רדדו בין שני ניירות אפייה עד לקבלת עובי אחיד של כחצי ס"מ. הצורה הרצויה היא צורת עיגול, בהתאם לגודלה של התבנית.

את העיגול סדרו בתבנית הפאי והדקו בדפנות בתבנית. דקרו כמה פעמים את הבצק, באמצעות מזלג או קיסם, ליצירת חורים. כידוע, דיקור זה מיועד להוציא את האדים מהמאכל המתגבש ולמנוע תפיחת יתר שלו בחלקו התחתון.

השלב האחרון הוא העברה של התוצר לתנור, שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות, ואפייה לפרק זמן של 15-12 דקות.

השלב השני הוא, ניחשתם נכון, הכנת גנאש השוקולד.

הוא מתחיל משבירה של השוקולד הנרכש לחתיכות קטנות.

לאחר מכן המיסו באמצעות בן מארי את השמנת עד לחימומה – בדרך כלל נדרשות עד כעשר דקות לצורך השלמת החימום.

הורידו את השמנת מהאש והוסיפו את השוקולד. הטריק כאן הוא שחשוב לא לערבב את התמיסה באופן מיידי, אלא להמתין כ-4-3 דקות ולבצע לאחר מכן את הערבוב בצורה איטית ויסודית.

עם יציאת הבסיס מהתנור, קררו אותו למשך כעשר דקות בטמפרטורת החדר.

מזגו לתוכו את הגנאש שהוכן מבעוד מועד.

העבירו את הכל לקירור של כמה שעות במקרר.

לאחר מכן, של שנדרש הוא לחתוך, להגיש וליהנות מטארט שוקולד ללא סוכר – ועם הרבה פחות רגשות אשמה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

עוגיות ללא סוכר לחולי סוכרת

שייק ירוק לארוחת בוקר

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
טארט שוקולד דל סוכר
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן