סיכוני סוכרת הריון בהריון עם תאומים


סוכרת הריון בהריון עם תאומיםהריון עם תאומים מעלה את הסיכון ללקות בסוכרת במהלך ההיריון, בשל סיבות שונות הקשורות לשינויים ההורמונליים של הגוף.

למרות שסוכרת הריון מוגדרת כמצב המחייב התייחסות מיוחדת במהלך ההיריון, אם שומרים על הכללים ועל ההנחיות הרפואית, ניתן למזער את הסיכונים הקיימים בסוכרת הריון עם תאומים.

מדוע נשים הרות עם תאומים חשופות יותר לסוכרת הריון?

מרבית מהנשים בהריון עם תאומים לא ילקו בסוכרת הריון, אך ישנם מצבים אשר גורמים לאשה הרה עם תאומים ללקות בסוכרת. הסיבות לכך טמונות קודם כל בעובדה כי רמת ההורמונים בגוף עשויה להשתנות בצורה קיצונית, כך שלמערכת הטבעית של סינון הגלוקוז יהיה קשה לעמוד בעומס, מה שיוצר ריבוי של סוכר בדם, המועבר גם אל העוברים.

בנוסף, נשים שיש להן היסטוריה משפחתית של סוכרת הריון ונשים אשר נמצאות בעודף משקל, נמצאות בקבוצת סיכון לסוכרת הריון. לכן, חשוב מאוד להקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית, וכמובן, לבצע העמסת סוכר.

מהי בדיקת העמסת סוכר?

בשליש השני של ההיריון כל הנשים ההרות נדרשות לבצע בדיקת "העמסת סוכר", אשר מטרתה לאמוד את סבילות הגוף לגלוקוז. במהלך הבדיקה, מתבקשת האישה לשתות חמישים גרם של גלוקוז. כחצי שעה לאחר השתייה, נלקחת דגימת דם.

אם התוצאה מצביעה על רמת גלוקוז בדם של מעל למאה וארבעים, יש צורך לבצע בדיקת העמסת סוכר נוספת, הפעם במאה גרם גלוקוז. בדיקה זו חשובה, מאחר והתוצאות שלה מאשרות או שוללות סוכרת הריונית.

למה סוכרת הריון מסוכנת?

סוכרת הריון היא מצב המשפיע באופן ישיר על האם ועל העוברים. מחקרים מראים כי נשים שלקו בסוכרת במהלך ההריון נאלצו להתמודד עם לידה מוקדמת, לידה עם מלקחיים או לידה בניתוח קיסרי, עוברים במשקלים גבוהים מאוד. כמו כן, לסוכרת הריון יש השפעות לטווח רחוק יותר.

אם לא מטפלים בסוכרת הריון, היא עשויה להמשיך גם לאחר הלידה, ואף לעבור ליילודים. מאחר ומעוניינים למנוע מצב זה, חשוב מאוד לטפל במצב ולמנוע סיבוכים.

סוכרת הריון, בין אם מדובר בהריון עם עובר אחד ובין אם מדובר בהריון עם תאומים, מחייבת התייחסות מיוחדת וטיפול. סוג הטיפול, תלוי גם בתוצאה שהתקבלה בהעמסת סוכר. במידה ומדובר בתוצאה גבולית, יהיה צורך רק בהקפדה על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית. במידה והתוצאה גבוהה, יהיה צורך גם במתן כדורים להתמודדות עם סוכר, ולעתים גם בזריקות אינסולין.

מה מומלץ לאכול בסוכרת הריון במהלך הריון תאומים?

למרות שסוכרת הריון מגבילה את סוגי המזונות שיש לצרוך, הרי שזוהי הזדמנות לעשות שינוי בתפריט היומי, ולצרוך מזונות שיועילו לאם ולעוברים. בסוכרת הריון, יש צורך במעקב אצל דיאטנית קלינית על מנת להתאים תפריט תזונתי. ההמלצה היא באכילה של קטניות, דגנים מלאים וסיבים תזונתיים המסייעים לווסת את רמת הסוכר בדם.

כמובן, שאת אלו יש לשלב עם פירות וירקות. ההמלצה היא כמובן להוריד מהתפריט את כל סוגי המזון המעובד ומאכלים עתירי שומן וסוכר. מומלץ להוסיף לתפריט מאכלים כמו דגים, טופו וכמובן אגוזים. כמו כן, חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים.

חשוב מאוד לבצע את בדיקת העמסת הסוכר, ולעקוב אחר הוראות הרופא והדיאטנית הקלינית – במידה ומתגלה סוכרת במהלך ההיריון. טיפול נכון והתמודדות נכונה, תפחית את הסיכונים הקיימים בסוכרת הריון, ותבטיח בריאות תקינה גם במהלך ההיריון וגם לאחר הלידה.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
האם סוכרת הריון עלולה לגרום להפלה?
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן