איך תצליחו להפוך את החיים לבריאים יותר? חיים ללא סוכר


חיים בריאים ללא סוכרסוכר הוא אחד הרכיבים המרכזיים בתפריטי התזונה של רבים מאיתנו, גם אם לא תמיד אנחנו מודעים לכך.

הסוכר מופיע במזונות במגוון צורות, וצריכה מוגברת שלו מובילה לעלייה ברמת הגלוקוז, לסיכון מוחשי למחלת הסוכרת, ולהשלכות בריאותיות נקודתיות על הבריאות הפיזית והנפשית.

הרחקת הסוכר מהתפריט נראית בנקודת ההתחלה כמו משימה קשה עד בלתי אפשרית, במיוחד עבור אלה שהתרגלו במהלך השנים לסוכר או אפילו התמכרו אליו. אך ניתן להתגבר על ההשתוקקות לסוכר, וליהנות משפע יתרונות בריאותיים ושיפור ניכר באיכות החיים.

כל הסיבות להרחיק את הסוכר מהתפריט

הסיבה הראשונה והמובנת מאליה להימנע ככל האפשר לסוכר קשורה למדדי הגלוקוז בדם. כל אדם נמצא במובן מסוים בקבוצת סיכון למחלת הסוכרת, אם אינו מקפיד על אורח חיים בריא. מחלות שונות, תורשה ולחצים נפשיים הם גורמי סיכון נוספים, אך במרבית המקרים, צריכה מוגברת של סוכר מגבירה את הסיכון לסוכרת.

ברמה השטחית, סוכר אכן מאפשר מצבורי אנרגיה בגוף, אך לפרק זמן קצר בלבד. לאחר העלייה באנרגיה, מתרחשת צניחת סוכר המוביל לעייפות מוגברת. גם מבחינת יכולת הריכוז, הסוכר פועל באופן זהה. תלמידים רבים נוהגים לאכול משהו מתוק במהלך מבחן, כדי לשמור על אנרגיה או ריכוז, אבל אחרי ההשפעה הקצרה הם עלולים לסבול מירידה במדדים האלה.

הסברה הרווחת בציבור היא שסוכר משפיע באופן שלילי על העור, בעיקר בשל העלייה ברמות האינסולין. אכילה מוגברת של סוכר עלולה לגרום להידלדלות העור והיווצרות קמטים, ולהחמיר בעיות עור קיימות, דוגמת פצעי אקנה.

הסיבה העיקרית להתחלת חיים ללא סוכר: מניעת השמנת יתר

משקל הגוף משפיע באופן משמעותי על הבריאות, ועודף סוכר מגביר את הסיכוי להשמנת יתר. סוכר מכיל רמות גבוהות של קלוריות, וצריכתו משפיעה ישירות על הסיכון להשמנת יתר.

אך חמורה מכך היא העובדה שסוכר מוביל להתמכרות, כך שהמכורים לסוכר, כולל אנשים רזים, שפשוט אוהבים סוכר, עלולים לאכול ממנו יותר ולהגביר את הסיכון לסוכרת. סוכר קשור במקרים רבים למזונות תעשייתיים ומעובדים שאינם בריאים ומובילים להשמנה.

לדעת להגיד לגוף "לא"!

 קשה להפסיק לאכול מזונות אהובים, במיוחד כשהם מפתים כמו סוכרים. הרחקת הסוכר מהתפריט צריכה להתבצע בהדרגה. חלק מהאנשים מצליחים להיגמל מהסוכר גם באמצעות שינוי מסיבי, אבל לא כולם. אם מפחיתים בהדרגה את הסוכרים, למשך תקופה של מספר שבועות, השינוי יהיה יותר פשוט.

הקושי טבעי, אבל חשוב לדעת להגיד לגוף "לא", ולנסות להפחית ככל הניתן את צריכת הסוכר. כעבור פרק זמן לא ארוך, הגוף עשוי לסרב בעצמו לסוכרים. כמובן שמי שמתחיל להרגיל את ילדיו לצריכה מופחתת של סוכר, משפר את בריאותם גם לטווח הארוך.

אתגר ללא סוכר: הרכבת התפריט

הרכבת תפריט באתגר ללא סוכר מתחילה עם איתור המזונות שאינם כוללים סוכר בצורה ישירה, כמו גם סוכר ש"מתחבא" במאכלים.

כך, למשל, גם דבש, סילאן ופירות מכילים צורות שונות של סוכר, אך אלו סוכרים טבעיים, ואם לא ניתן בשום אופן להימנע ממאכלים מתוקים, עדיף שהם יגיעו ממקורות טבעיים. התפריט באתגר ללא סוכר צריך לכלול שפע ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, חלבונים, ושומנים בריאים. כדי להרכיב תפריט מאוזן ובריא, מומלץ לפנות להתייעץ עם דיאטנית.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מה באמת מסתתר מאחורי האותיות הקטנות של מאכלים נטולי סוכר?

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
חיים בריאים ללא סוכר
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן