מד סוכר רציף – מה זה?

מד סוכר רציף הינו מכשיר טכנולוגי חדיש המודד את רמות הסוכר בדם באופן רציף לאורך כל היום. המכשיר מתאים לחולי הסוכרת מסוג 1 ומאפשר מעקב צמוד יותר אחר רמת הסוכר בדם ובכך מעלה את רמת חייהם של החולים.

מחלת הסוכרת

הסוכרת הינה אחת המחלות השכיחות ביותר בעולם המערבי. הסוכרת נגרמת בעקבות פגם מטבולי אשר מונע מהלבלב לייצר אינסולין ברמה מספקת או שהאינסולין אשר הוא מייצר אינו תקין, כך שלגוף אין יכולת לעשות בו שימוש. הורמון האינסולין מווסת את רמות הסוכר בדם כך שחוסר באינסולין מונע מהסוכר להתפרק ונוצר עודף סוכר בדם.

שכיחות המחלה עומדת על כ- 1.5% מן האוכלוסייה וכ- 400 אלף איש מאובחנים כחולי סוכרת מדי שנה. ישנם שלושה סוגי סוכרת- סוכרת נעורים מסוג 1 אשר חוליה תלויים באינסולין, סוכרת מבוגרים מסוג 2 וסוכרת הריון.

מהו מד סוכר רציף?

מד הסוכר הרציף הינו מכשיר טכנולוגי חדשני אשר בקצהו האחד מוצמד חיישן. החיישן בנוי מאלטרודה חשמלית אותה מחדירים אל מתחת לעור בעזרת התקן מיוחד. אל החיישן מחובר משדר אשר מעביר את המידע הנקלט לצג הבקרה לצורך הצגת הנתונים. המשדר פועל בעזרת סוללה אותה ניתן להטעין כל כמה ימים.

בדיקת רמת הסוכר יכולה להיעשות בכל מספר דקות כך שיכולות להצטבר מעל מאה מדידות במשך 24 שעות. הבדיקות יכולות להיעשות לפני ואחרי הארוחות, בלילה או ביום וכך מתקבלת תמונה ברורה יותר של התנהגות הסוכר לאורך זמן. גודל המכשיר קטן והוא אינו מגביל את האדם הסוכרתי בשיגרת יומו.

בדיקת התוצאות

ניתן לראות את תוצאות הבדיקה בשני אופנים: ישנם מדי סוכר רציפים המשדרים את המדידות על גבי צג נישא המחובר אליהם וכך האדם הסוכרתי יכול לראות את ערכי הסוכר בדמו בכל רגע נתון. מדי סוכר רציפים אחרים (בעיקר מדי סוכר רציפים חד פעמיים) שומרים את כל מדדי הבדיקות בתוכם ולאחר מספר ימים ניתן להעביר את כל המידע למחשב ולהתרשם מן התוצאות בדיעבד. מד הסוכר הרציף אינו מושלם, אך הוא בהחלט מהווה שיפור מאפשרויות הבדיקה הקודמות.

כיול המכשיר

צג הבקרה של המכשיר משמש גם לכיולו. את הכיול עושים על ידי מדידת רמת הסוכר בעזרת מד סוכר רגיל והקלדת הנתונים לתוך הצג. במדי סוכר רציפים המשולבים עם משאבה משמש צג המשאבה גם כצג בקרה ואז אין צורך בצג בקרה נוסף. את החיישן יש להחליף מדי כמה ימים בהתאם להוראות היצרן. לאחר החלפת החיישן דרושות מספר שעות עד שהוא מתייצב מחדש- זהו שלב האיתחול הראשוני. לאחר שלב זה יש לכייל את המכשיר ורק אז ניתן לקבל מן החיישן את נתוני הסוכר הנכונים.

חשיבות השימוש במד סוכר רציף

מד סוכר רציף יכול לעזור לחולי הסוכרת ולצוות הרפואי המטפל בהם לקבוע את אסטרטגיית הטיפול בסוכרת. חולה הסוכרת יכול לבדוק האם מינון האינסולין הינו נכון, כיצד משפיעים מאכלים שונים על רמת הסוכר, ניתן לזהות מצבים הגורמים לרמות הסוכר לרדת מתחת לרצוי ובכך לחזות מצבי היפוגליקמיה ולהימנע מהם ביתר קלות, לבדוק כיצד סדר היום משפיע על רמת הסוכר, כיצד מתנהג הסוכר בזמן מבחנים, עבודה, סופי השבוע ועוד.

ראו גם:
מכשיר חדש ומתקדם למדידת רמת הסוכר ללא בדיקה

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן