המיתוסים הנפוצים על תזונת סוכרת


מיתוסים על תזונת סוכרתתזונה נכונה עם סוכרת עשויה להיות משימה מאתגרת, אך לא מהסיבה עליה חושבים רוב החולים. הקושי אינו נובע מפיתוי או השתוקקות למזונות מסוימים. הבעיה האמיתית במקרים רבים היא מידע שגוי.

ניתן להחליט על צעדי אכילה חכמים מבלי לוותר על כל המאכלים האהובים. צריך רק לדעת את האמת מאחורי המיתוסים הנפוצים הבאים.

אנשים עם סוכרת חייבים להקפיד על דיאטת סוכרים מיוחדת

אין דבר כזה דיאטת סוכרת סטנדרטית. חלק מהחולים סופרים פחמימות, ואחרים לא. הסובלים מעודף משקל צריכים להקפיד על ירידה במשקל, וקיימות אינספור שיטות להשיג מטרה זו.

קיימות תכניות דיאטה פופולריות רבות, כגון שומרי משקל, המסייעות לירידה במשקל, וככל שמפחיתים יותר משקל, כך משפרים את רמות הסוכר בדם. לא בטוח איזו מהתכניות מתאימה לך? הרופא יסייע לך בבחירה.

מזונות "ידידותיים לסוכרת" ו"ללא סוכר" טובים לחולי סוכרת

קופסת דגנים ללא סוכר אינה טובה יותר מדגנים רגילים, מלבד המחיר. מזונות ללא סוכר מכילים במקרים רבים שפע קלוריות ואפילו פחמימות, כך שיש להקפיד תמיד לבדוק תזונה. בנוסף, מומלץ לסרוק את רשימת המרכיבים של ממתיקים כגון סורביטול, מניטול וקסליטול, העלולים לפגוע בבטן.

מומלץ להגביל את אכילת כל המאכלים המעובדים, ולאכול מגוון נרחב של פירות וירקות, בשר רזה, עוף, דגים, ומוצרי חלב דל שומן.

אנשים עם סוכרת אינם יכולים לאכול ממתקים

כן, הם יכולים להזמין קינוח! כמובן שמומלץ שלא לסיים כל ארוחה עם עוגת שוקולד או להתמכר לגלידה יומית, אך ניתן לכלול מנה קטנה של מזון מתוק בתכנית אכילה בריאה, כל עוד אתה לוקח בחשבון את הקלוריות והפחמימות אותם אכלת באותו יום. אתם תשתגעו אם תגבילו את עצמכם יותר מדי. ניתן לחרוג מעט מהתכנית אחת לשבוע, כל עוד שבים למעקב.

תכניות הרזיה מאפשרות מעט מרחב תנועה. ניתן להקפיד בתשעים אחוזים מהמקרים, ולאכול מעט סוכר ועמילן, היות והחיים הטובים צריכים לכלול מעט פינוקים.

אנשים עם סוכרת אינם צריכים לאכול תפוחי אדמה

למרות שהם גבוהים בפחמימות, עדיין ניתן ליהנות מהם במתינות. ניתן גם לאכול מזונות אחרים עשירים בפחמימות, כגון פסטה, לחם ואורז, כל עוד לא מגזימים. תפוחי אדמה צריכים להיות בגודל אגרוף, ובטטות מומלצות יותר, שכן הן מכילות יותר חומרים מזינים, כולל בטא קרוטן, אשר מעניק להן את צבען.

מומלץ לאכול את קליפת תפוחי האדמה, שהיא מקור נהדר לסיבים. בשילוב עם דגנים, יש לבחור דגנים מלאים, כגון אורז מלא או פסטה מחיטה מלאה, ולזכור שגודל המנה צריך להיות רבע מהצלחת.

אלכוהול הוא מחוץ לתחום

שתייה מתונה, כלומר, לא יותר ממשקה אחד ביום לנשים, ושניים לגברים, בטוחה לרוב האנשים הסובלים מסוכרת. אך מומלץ להתייעץ תחילה עם הרופא. תרופות מסוימות, כגון אינסולין או תרופות המסייעות להגברת האינסולין, עלולות לגרום לרמת סוכר נמוכה בדם (היפוגליקמיה), ואלכוהול עלול להחמיר את המצב.

בנוסף, הגוף מעכל אלכוהול באופן שונה מסוכר, ולא תמיד השפעותיו מורגשות מיד. משקה שנצרך בלילה, עשוי לגרום לתסמינים שליליים בבוקר. מומלץ שלא לשתות על בטן ריקה, ולזכור לספור קלוריות.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
מיתוסים על תזונת סוכרת
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן