מה אסור לאכול עם תרופות לסוכרת?

מה אסור לאכול עם תרופות נגד סוכרת?כיום ישנו מגוון רחב ביותר של תרופות שמיועדות לחולי סוכרת ולאנשים שסובלים מפרה-סוכרת.

אמנם המנגנונים שבהם פועלות התרופות השונות אינם אחידים, אך באופן עקרוני מטרתן של כל התרופות בקבוצה זו זהה – להביא לאיזון של רמות הסוכר בדם.

חלק מהתרופות מיועדות להגביר את רגישות התאים לאינסולין, אחרות פועלות על ידי הפחתת היכולת של המעי לספוג סוכרים, ישנן תרופות שמכונות "סוחטות לבלב" שמטרתן לעודד את הלבלב לייצר ולהפריש כמויות גדולות יותר של אינסולין ועוד.

הקשר בין צריכת תרופות לטיפול בסוכרת לבין מזון

ישנם מזונות רבים כמו גם משקאות מסוימים שמצריכים התייחסות מיוחדת מצד החולים שנוטלים תרופות המיועדות לטיפול בסוכרת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שקיימים שילובים מסוימים בין מזונות שונים לבין תרופות לטיפול בסוכרת שעלולים להוביל למצב של היפוגליקמיה.

הדבר נכון גם לגבי פעילות גופנית למשל. מאחר ופעילות גופנית מעודדת כניסה של גלוקוז לתאים, הרי שחולי הסוכרת יודעים שלפני ביצוע של פעילות גופנית עליהם להפחית את מינון התרופות שהם לוקחים וזאת על מנת למנוע מצבי היפוגליקמיה.

לפני שנפרט אודות סוגי המזון השונים שחשוב לתת עליהם את הדעת, ברצוננו להעיר הערה חשובה – כל האמור לעיל הינו בגדר המלצה. על מנת לדעת בדיוק כיצד להתייחס למזונות השונים יש לתת את הדעת לסוג הספציפי של התרופות שנלקחות וכן יש לקחת בחשבון נתונים רבים בנוגע לבריאותו של המטופל ובנוגע למחלתו.

אי לכך, מומלץ מאוד להתייעץ בנוגע למזונות השונים שמומלץ להימנע מהם בזמן השימוש בתרופות לטיפול בסוכרת עם דיאטנית קלינית שמתמחה בתחום.

סרפד

הסרפד הוא צמח טבעי שמהווה מרכיב מרכזי במגוון רחב של תכשירים בשל הסגולות הבריאותיות שלו. מרפאים אלטרנטיביים רבים שמגיעים מתחום הרפואה המשלימה ממליצים על שימוש בסרפד לסובלים מבעיות שונות בבלוטת הערמונית, לסובלים מאלרגיות שונות, לסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס ועוד.

מה שרבים לא מודעים אליו הוא שהסרפד יכול לגרום להורדת רמות הסוכר בדם וכן להגביר את מידת היעילות והפעילות של התרופות שנוטל המטופל.

לפיכך, במקרים מסוימים אדם שנוטל תרופות להורדת רמות הסוכר בדם עלול לגלות שהוא נזקק למינון נמוך יותר במידה והוא עושה שימוש בסרפד על מנת להגיע לערכי הסוכר הרצויים בדם.

כלורופיל וספירולינה

כלורופיל וספירולינה הם חומרי גלם שנהנים מפופולאריות אדירה לאחרונה וניתן למצוא אותם במגוון רחב של שייקים טבעיים ירוקים. עם זאת, בדומה לסרפד, גם כלורופיל וספירולינה עשויים לגרום לירידה של רמות הסוכר ולכן מצריכים התייחסות מיוחדת.

תרופות משתנות וצמחים משתנים

חולי סוכרת רבים סובלים מפוליאוריה – כמות גדולה של שתן במהלך היממה. הסיבה לכך היא שברגע שבו רמות הסוכר בדם גבוהות מדי, הגוף מנסה להוריד את רמות הסוכר הגבוהות על ידי השתנה מרובה. למעשה המשמעות של שם המחלה בלעז, DIABETES MELLITUS היא "שתן מתוק" וזאת משום שהמחלה התגלתה זמן רב לפני שניתן היה למדוד את ערכי הגלוקוז בדם.

לאור זאת, נטילה של תרופות משתנות במרשם רופא או צריכה של מזונות שונים או מרכיבי מזון מסוימים שמגדילים את תפוקת השתן עלולה להוביל להתייבשות וחשוב להיות ערים לכך. בין היתר מדובר על תה ירוק או תה מאצ'ה, אכילאה, תמצית אספרגוס, חותם הזהב, שן הארי ועוד.

אלכוהול

המרכיב האחרון שמומלץ להיזהר מצריכה שלו בזמן השימוש בתרופות לטיפול בסוכרת הוא אלכוהול. האלכוהול מביא גם כן לירידה חדה ברמות הסוכר בדם ובנוסף לכך מעצים את הפעילות של האינסולין.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן