Site icon המרכז לאבחון וטיפול בסוכרת

מוצרים שימושיים לחולי סוכרת

 ישנם עזרים ומוצרים רבים אשר יכולים להקל על חייהם של חולי הסוכרת ולנסות לטפל בתסמינים, החל מתרופות וכלה במוצרי מזון מיוחדים וייעודיים. מוצרים נוספים אשר יכולים להיות מוצעים לחולי סוכרת הם מד ניטור סוכר ועזרים מקלים, כמו נעליים נוחות, אשר מפחיתים את סיבוכי הסוכרת.

חלק ממוצרים אלה ממומנים על ידי המדינה במסגרת אשפוז למשל, אולם רובם יירכשו מכיסם הפרטי של החולים ויהוו נטל ועול כלכלי על גבם.

מוצרי מזון לחולי סוכרת

ישנם מגוון של מוצרים בריאותיים לחולי סוכרת, ביניהם נמצאים גם מזונות נטולי סוכר, אשר כיום נמכרים ברשתות המזון גם לקהל הרחב. הם יישאו, על פי רוב, את המילה "דיאט" ויכללו בין היתר את מעדני החלב ומוצרי החלב הדיאטטיים. מזונות אלה, יהיו בדרך כלל ברמת מחירים שתהיה זהה למקביליהם בעלי הסוכר. מלבד מזונות אלה, יצרכו הסוכרתיים מזונות אשר מיועדים לחולי סוכרת וכוללים תחליפי סוכר.

מזונות אלה, לדוגמא, עוגות ועוגיות ללא סוכר, יצוינו על פי תו התקן של האגודה לסוכרת. לפיכך, הם יהיו יקרים יותר מאשר מוצרים אחרים המיועדים לפלח אוכלוסייה רחב יותר. פעמים רבות, מוצרים אלה יימכרו בחנויות מיוחדות ולאו דווקא ברשתות המזון הגדולות. עם זאת, יש לשים לב, כי מוצרים אלה לא ניתנים לאכילה חופשית, ואף הם כפופים על פי המלצתה של התזונאית.

בנוסף לכך, ישנם מוצרי מזון ומשקאות שאסורים לאכילה לחולים בסוכרת שנוטלים תרופות למחלה, היות והשילוב בין התרופות למאכלים מסוימים עשוי להביא להיפוגליקמיה.

ציוד רפואי לחולי סוכרת

עזרים לשיפור איכות החיים

מכיוון שמחלת הסוכרת הינה מחלה כה שכיחה, קיימים בשוק מגוון מוצרים למניעת מצבים מסוכנים או לעיכוב תסמיני הסוכרת. ההבטחה לשיפור איכות החיים ללא הסתכנות בתופעות לוואי שונות, מובילים אנשים רבים לרכוש מוצרים אלה, גם אם הם לא מחויבי המציאות.

 אפליקציות המסייעות לחולים לנהל יומן אכילה לתזונה מאוזנת <<

Exit mobile version