מוצרי בריאות לחולי סוכרת

ההנחה כיום היא שגורמים רבים עלולים לתרום יחדיו לסוכרת. למרות שסביר להניח שהתזונה מקבלת תפקיד מסוים בכך, התמונה אינה מסתכמת בה: גם אנשים שמקפידים על תזונה טבעית ונכונה, לפחות ככל שניתן, עלולים לסבול מסוכרת בשלב מסוים של חייהם.

הנקודה החשובה היא שגם כאשר סובלים מסוכרת, לא מדובר בסוף פסוק. סדרה של התאמות בריאותיות, שינוי אורח החיים והתבססות על מוצרי בריאות שונים יכולים לשפר את המצב משמעותית ולאפשר לנו להשיג שליטה על רמת הגלוקוז בגוף.

תזונה נכונה

עוד לפני שמדברים על התוספות המועילות לתפריט התזונה של חולי הסוכרת, חשוב להסביר בקצרה ממה רצוי שיורכב התפריט עצמו. ההמלצות העיקריות כוללות, קודם כל, הגברת הצריכה של מוצרים העמוסים ברכיבים חיוניים ודלים בשמנים, בשומנים וכמובן שגם בסוכר. פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות הם חלק מהרכיבים העיקריים, אך הדגש חייב להיות מושם על מאכלים מכל קבוצות המזון.

מנגד רצוי לצמצם את למינימום האפשרי את הצריכה של מאכלים המוגדרים כ"ריקים", דוגמת מזון מעובד או מתועש, ממתקים, חטיפים, מאפי בצק, משקאות מוגזים, מיצים ושאר מאכלים שאינם בריאים יותר מדי.

הקפדה על ארוחות מסודרות וסדר יום, תכנון ארוחות והימנעות מאכילה תוך היסח דעת הן המלצות מועילות נוספות. כמובן שחשוב לשלב את השינויים התזונתיים עם פעילות גופנית מוגברת, שכדאית בכל מקרה ועבור כל אחד ואחת מאיתנו.

תוספי תזונה

בתחום הרפואה אין פתרונות קסם, והדבר נכון גם במקרה של אנשים הסובלים מסוכרת. זה ממש לא פשוט להתמיד בתפריט בריאותי "נכון", בטח לאורך זמן וכשהפינוקים הקולינריים הלא ממש בריאים נמצאים בקרבת מקום. האדם המודרני סובל מלחצים ומעומס ברוב שעות היום, מה שעלול להגדיל את הביקוש לאותם מזונות מהירים. תנאי מרכזי ליצירת השינוי הוא קודם כל לאכול מאוזן ולהיות פעילים, ובמקביל להשלים את כל מה שדורש השלמה.

תוספי תזונה, הכוללים ברוב המקרים רכיבים טבעיים, נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק. על פי החוסרים המתגלים בגוף אפשר לתגבר רכיבים נקודתיים בו באמצעות שילוב התוספים בתפריט. אחת הבעיות העיקריות שתוספי התזונה באים לפתור היא חוסר בוויטמינים ובמינרלים מסיסים במים, וזאת עקב הגלוקוז הגבוה המדמה בפעילות שלו חומרים משתנים. כאשר הגוף מאבד בשתן חומרים מזינים, עלול להיווצר מחסור לא נעים שהתוספים יכולים לצמצם או אפילו לפתור. רכיבים אחרים, דוגמא נוספת, עשויים להשפיע לטובה על השימוש שהגוף עושה באינסולין.

כאשר נכנסים בעובי התפריט, אפשר להצביע על כמה רכיבים אשר חולי סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר לסבול ממחסור בהם: ויטמין B קומפלקס החיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים, ויטמין E המספק הגנה לכלי הדם ולעצבים מפני הרדיקליים החופשיים או תוסף תזונה כרום, המשפר את פעילותו של האינסולין ואת העברת הגלוקוז ויתר הרכיבים המזינים לתאים.

כיום ידועים מספר רכיבים שיכולים לעשות פלאים בגוף, כולל במקרה של סוכרת. למרות שלא כל הרכיבים האלו מוכחים באופן מלא מבחינה מחקרית, רבים יטענו שהם אלו שעשו עבורם שינוי משמעותי. את הרכיבים אפשר לקבל בצורות שונות – כחלק מתוספי תזונה, כצמחי מרפא, כמאכלים המשולבים בתפריט – על פי סוג הרכיב והמינון הנדרש. בין הרכיבים התזונתיים שעשויים לסייע לסובלים מסוכרת לאזן ככל שניתן את רמות הסוכר בגוף ניתן להזכיר חילבה, ג'ימנמה, כרום פיקולינט ואחרים.

טיפולים רפואיים

חשוב להדגיש כי תוספי תזונה ותפריט מאוזן אינם מחליפים לבדם את הטיפול הרפואי של הרופאים המקצועיים, ולכן חשוב להתייעץ עם רופא מומחה בנושא, על מנת להשלים את הטיפול גם בפן הרפואי-תרופתי.

כמעט בכל המקרים יש צורך לטפל בסוכרת ובסיבוכיה באמצעים רפואיים שונים, המשתלבים עם השינויים באורח החיים ובתפריט. גם כאן סוג הסוכרת ודרגת החומרה שלה נכנסים לתמונה, כשהפתרונות המוצעים כוללים תרופות למטרות שונות, משאבי ומזרקי אינסולין, מוצרים ייעודיים לכף רגל סוכרתית וכן הלאה.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן