עזרי תנועה לחולים בסוכרת

סיבוכי הסוכרת השונים עלולים להיות בין השאר, פגיעה בכלי דם קטנים, עיכוב בריפוי פצעים ופגיעה עצבית בכפות הרגליים. כל אלה יכולים לגרום לבעיות ברגליים ולמצבי חירום אשר עלולים להסתיים אם לא יטופלו, אף בכריתת הרגל.

הימנעות מלחץ על כפות הרגליים הינו תנאי הכרחי, על מנת להקל על החולה ולמנוע התפתחות של פצעי לחץ פוטנציאליים. קיימים מספר עזרים ומוצרים לחולי סוכרת, אשר מטרתם היא להקל על יכולת התנועה הקשה לעיתים.

הטיפול בכף הרגל באופן מניעתי, חייב להתחיל בהקפדה על היגיינה יומיומית. רחיצת כפות הרגליים, מריחת קרמים שונים אשר ישמרו על העור הרגיש, מעקב אחר מצב כפות הרגלים על ידי הרופא המטפל, גריבת גרביים מיוחדות, נעילת נעליים אשר יפחיתו מהעומס והלחץ הנוצר והתאמת מדרסים הינם פעולת הכרחיות.

יש להקפיד ולוודא כי כף הרגל לא מחליפה צבעים או בעלת נגעים חדשים או כאלה אשר לא ממהרים להירפא. בכל מקרה של חוסר וודאות או חשש מסוים, יש להיבדק אצל רופא מומחה לסוכרת, על מנת למנוע עוגמת נפש וסיבוכים פוטנציאליים.

נעלים מיוחדות לחולי סוכרת

ישנם בשוק נעליים מיחדות לחולי סוכרת אשר המבנה שלהם הינו רחב בקצה בכדי לתת לאצבעות מרווח פעולה מספק, כך שהאצבעות לא יעלו אחת על השנייה. כלומר בנעליים אלה החלק הנמצא מעל האצבעות יהיה גבוה מספיק, בכדי לאפשר כיפוף של אצבעות, אם קיים. כמו כן, מרבית הנעליים העדינות יהיו ללא תפרים פנימיים או כל גורם אחר (רוכסנים, למשל), אשר עלול להפריע ולגרום לאי נוחות כלשהי.

בדרך כלל, יצטרכו חולי הסוכרת התאמה של סנדלים נוחות, גם לחודשי הקיץ החמים. אוורור הרגל בשילוב הפחתת הלחץ מהאצבעות, יכול לתרום רבות לבריאות כף הרגל כולה. את הנעליים או הסנדלים המיוחדות ניתן לרכוש רק בחנויות המתמחות בכך.

מדרסים

פעמים רבות, חולי סוכרת נזקקים למדרסים כאשר מתפתח נמלול בכף הרגל כתוצאה מפגיעה עצבית. לפעמים פגיעה זו בשרירים, גורמת לדפורמציות של אצבעות כפות הרגליים, יצירת לחץ, כאבים ויבלות, או "עור קשה".

מדרסים המותאמים לכף הרגל באופן אישי, יכולים לתת תמיכה נאותה על מנת להסיר לחץ זה. כאשר מותאמים מדרסים לסוכרתיים, עליהם לבצע מדי שנה בדיקה לכף הרגל, לבדיקת מצבה הכללי או שינוי במצבה. אם נראה כי הרגל עברה דפורמציות או שינויים מבניים, יש להתאים מחדש את המדרסים, על מנת למנוע פצעי לחץ.

לרוב, המדרסים אשר מותאמים לחולי סוכרת בנויים מחומרים רכים ואנטי בקטריאליים. המדרסים עוזרים במניעת חיכוכים ולחץ של האצבעות במגע עם הנעל, מניעת וספיגת זיעה. בכך, המדרסים עוזרים בהמשך זרימת הדם התקינה לכפות הרגליים ומניעה של תסמינים נוספים אשר עלולים להיווצר כמו פצעים פתוחים או כיבים.

גרביים

מטרת הגרביים המיועדות לחולי סוכרת דומה למטרת הנעליים המיוחדות. החשש העיקרי במחלת הסוכרת הוא מחוסר האבחנה במצבים של אי נוחות. אובדן תחושה בכפות הרגליים נגרם עקב אספקת דם חלשה לאזור זה, דפורמציות של כף הרגל כולה ובעיות עצביות מתפתחות.

לכן, יש להימנע ככל האפשר מכל שפשוף או מכה באזורים אלה, לרבות לחץ שיכול להיגרם מפעולות או עזרים פשוטים. גרביים מיוחדות אלה, מיוצרים ללא תפרים פנימיים וככאלה המסוגלים לתמוך ברגל ומאפשרים את חלוקת הלחץ בין כל האזורים.

כמו כן, החומרים מהם עשויות הגרביים הם חומרים סופגי זיעה ואנטי בקטריאליים, ולפעמים אף מנטרלים ריחות רעים. חשוב להקפיד כי הגרביים יהיו באיכות טובה ויאפשרו שימוש יומיומי. כמו כן, חשוב להקפיד כי החומר לא יתבלה או יישחק במהלך הכביסות הרבות. ישנם מספר סוגי גרביים המשווקות בישראל.

 אפליקציות המסייעות לחולים לנהל יומן אכילה לתזונה מאוזנת <<

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן