עוגת גזר ללא סוכר – פשוט ללקק את האצבעות


אנשים חולי סוכרת, או לחלופין כאלה שמראש מעוניינים לצרוך כמה שפחות סוכר כדי להקטין לכך את הסיכויים, מוצאים עצמם עוגת גזר ללא סוכרלעיתים מוותרים על הרבה מאוד מתענוגות החיים. מאכלים הנחשבים למפנקים, למנחמים ולמתוקים – כולל כמובן העוגות – יוצאים מכלל אפשרות בצער רב. החדשות הטובות הן שעם קצת מאמצים והתאמות, ממש אין חובה לוותר על העוגות. כל שצריך לעשות הוא למצוא גרסאות רזות ונטולות סוכר שלהן, כאשר בשנים האחרונות גדל מספר האפשרויות בשדה המשחק.

במאמר הבא נציג עבורכם מתכון מוצלח לעוגת גזר ללא סוכר, שהיה חלק ממתכוני הבריאות שהרכיבו תערוכה בנושא בשנת 2012. במסגרת התערוכה נרתמו כמה מהשפים המובילים של ישראל, הרכיבו מתכונים בריאים ודלים בסוכר. תמונות המתכונים הרכיבו את התערוכה, יחד עם תצלומי השפים עצמם, כאשר כל אחד מהמבקרים בתערוכה קיבל את רשימת המתכונים כדי שיוכל להכין אותם בביתו.

גם עוגת גזר יכולה להיות חפה מסוכר

גזר הוא ירק בריא, בעל עשרות תמורות חיוביות לגוף. הוא ידוע כשמשפר את בריאות העיניים, אבל ממש לא רק. הגזר מיסודו הוא דל בקלוריות, מסייע לתקינותם של הלב והמערכת החיסונית, עשוי להביא להגלדה מהירה יותר של פצעים ועוד. הגזר עשיר בבטא קרוטן, שעשוי להפחית את הסיכונים למחלות סרטן, למחלות לב וכלי דם ולמחלות כרוניות אחרות. הוא עמוס בויטמינים חיוניים אחרים התורמים לבריאות הגוף בשלל אופנים. הבעיה היא שעצם הכנסת הגזר לעוגה מעלה חששות על הוספת רכיבים תזונתיים שאינם רצויים, מה שהופך את התוצר כולו לבריא הרבה פחות.

אבל מסתבר שאפשר גם אחרת, והמתכון של עוגת גזר ללא סוכר מבטא זאת היטב. למתכון המדובר אחראי השף שלום קדוש, שהייתה באותה העת השף הראשי של מלון לאונרדו פלאזה בירושלים. המתכון מבוסס על חומרים איכותיים אשר מותאמים לחולי סוכרת, או אפילו מיועדים עבורם מלכתחילה. לצד התכונות הטבעיות של הגזר מכיל המתכון רכיבים אחרים המסייעים לחולי הסוכרת, דוגמת קינמון אשר מחקרים הראו את כוחו בהפחתת רמות הסוכר, אגוזים בהם שומנים "טובים" ועוד.

מתכון עוגת גזר ללא סוכר

הרכיבים הדרושים:

  • שתי ביצים
  • שלושת רבעי כוס (150 סמ"ק) שמן קנולה
  • 200 גרם סוביטול – ממתיק לחולי סוכרת. אפשר להמיר אותו בסוכרלוז (סוכר לבן)
  • 3 גרם מלח
  • שקית אבקת אפייה
  • כפית ציפורן
  • קורט קינמון
  • 50 גרם צימוקים
  • 50 גרם אגוזי מלך קצוצים
  • 350 גרם גזר מגורד
  • 220 גרם קמח לבן – אפשר להמיר אותו או את חלקו בקמח מלא
  • כמויות קטנות של וניל, גרידת לימון וגרידת תפוז לבחירה

לזיגוג:

  • 200 גרם סוביטול
  • שני חלבונים
  • מיץ המכיל תכולת חצי לימון

אופן ההכנה

ההכנה עצמה היא פשוטה באופן יחסי.

  • ערבבו בקערת מיקסר את הביצים, הממתיק והשמן. העירבוב צריך להיעשות במהירות נמוכה יחסית, לפרק זמן של כשתי דקות.
  • לאחר מכן הוסיפו את יתר החומרים וערבבו אותם בצורה קלה.
  • את התערובת צקו לתבנית קוגלהוף והכניסו לתנור לאפייה בת כ-45 דקות בטמפרטורה של 170 מעלות. לפני שאתם מוציאים את העוגה מהתנור בדקו אותה באמצעות קיסם. אם אתם נועצים קיסם והוא יוצא יבש, סימן שאפשר להוציא את העוגה ולקרר אותה.
  • לאחר מכן כל שנותר לעשות הוא הזיגוג.
  • עבדו במיקסר את חומרי הזיגוג – הסוביטול, החלבונים ומיץ הלימון – עד שתקבלו מרקם חלק.
  • את הזיגוג מרחו על גבי העוגה ושמרו אותה במקרר עד להגשה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תחליפי סוכר וממתיקים

עוד מתכונים לחולי סוכרת שלא כדאי לפספס

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
עוגת גזר ללא סוכר
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן