המרכז לאבחון וטיפול בסוכרת

עוגת גזר ללא סוכר – פשוט ללקק את האצבעות


אנשים חולי סוכרת, או לחלופין כאלה שמראש מעוניינים לצרוך כמה שפחות סוכר כדי להקטין לכך את הסיכויים, מוצאים עצמם עוגת גזר ללא סוכרלעיתים מוותרים על הרבה מאוד מתענוגות החיים. מאכלים הנחשבים למפנקים, למנחמים ולמתוקים – כולל כמובן העוגות – יוצאים מכלל אפשרות בצער רב. החדשות הטובות הן שעם קצת מאמצים והתאמות, ממש אין חובה לוותר על העוגות. כל שצריך לעשות הוא למצוא גרסאות רזות ונטולות סוכר שלהן, כאשר בשנים האחרונות גדל מספר האפשרויות בשדה המשחק.

במאמר הבא נציג עבורכם מתכון מוצלח לעוגת גזר ללא סוכר, שהיה חלק ממתכוני הבריאות שהרכיבו תערוכה בנושא בשנת 2012. במסגרת התערוכה נרתמו כמה מהשפים המובילים של ישראל, הרכיבו מתכונים בריאים ודלים בסוכר. תמונות המתכונים הרכיבו את התערוכה, יחד עם תצלומי השפים עצמם, כאשר כל אחד מהמבקרים בתערוכה קיבל את רשימת המתכונים כדי שיוכל להכין אותם בביתו.

גם עוגת גזר יכולה להיות חפה מסוכר

גזר הוא ירק בריא, בעל עשרות תמורות חיוביות לגוף. הוא ידוע כשמשפר את בריאות העיניים, אבל ממש לא רק. הגזר מיסודו הוא דל בקלוריות, מסייע לתקינותם של הלב והמערכת החיסונית, עשוי להביא להגלדה מהירה יותר של פצעים ועוד. הגזר עשיר בבטא קרוטן, שעשוי להפחית את הסיכונים למחלות סרטן, למחלות לב וכלי דם ולמחלות כרוניות אחרות. הוא עמוס בויטמינים חיוניים אחרים התורמים לבריאות הגוף בשלל אופנים. הבעיה היא שעצם הכנסת הגזר לעוגה מעלה חששות על הוספת רכיבים תזונתיים שאינם רצויים, מה שהופך את התוצר כולו לבריא הרבה פחות.

אבל מסתבר שאפשר גם אחרת, והמתכון של עוגת גזר ללא סוכר מבטא זאת היטב. למתכון המדובר אחראי השף שלום קדוש, שהייתה באותה העת השף הראשי של מלון לאונרדו פלאזה בירושלים. המתכון מבוסס על חומרים איכותיים אשר מותאמים לחולי סוכרת, או אפילו מיועדים עבורם מלכתחילה. לצד התכונות הטבעיות של הגזר מכיל המתכון רכיבים אחרים המסייעים לחולי הסוכרת, דוגמת קינמון אשר מחקרים הראו את כוחו בהפחתת רמות הסוכר, אגוזים בהם שומנים "טובים" ועוד.

מתכון עוגת גזר ללא סוכר

הרכיבים הדרושים:

לזיגוג:

אופן ההכנה

ההכנה עצמה היא פשוטה באופן יחסי.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תחליפי סוכר וממתיקים

עוד מתכונים לחולי סוכרת שלא כדאי לפספס

Exit mobile version