אפשרויות טיפול מגוונות בכיב רגל סוכרתית


בישראל קיימים מאות אלפי חולי סוכרת, מה שמסביר מדוע המחלה הכרונית החמורה הזו נחשבת לאחת המגפות המשמעותיות שלטיפולים בכיב רגל סוכרתית המאה ה-21. מחלת הסוכרת טומנת בחובה לא מעט סיכונים, כולל הופעת כיבים ופצעים קשיי ריפוי בכף הרגל. בהיעדר אבחון מדויק וטיפול הולם, ייתכנו סיבוכים חמורים – כולל סכנת קטיעה של הרגל, או אפילו מוות.
במצב הדברים הזה, ברור מדוע חייבים להעניק לכיב רגל סוכרתית את מלוא תשומת הלב. אבל איך בדיוק ניתן לטפל במצב ולמנוע ממנו להחמיר? על הטיפולים המרכזיים המוצעים כיום להתמודודת עם הבעיה במאמר הנוכחי.

אבחון ומניעת כיב רגל סוכרתית

בדומה לסיבוכים אחרים של מחלות כרוניות, גם במקרה של כיב רגל סוכרתית יש חשיבות מכרעת לפעולות מניעה. חשוב שחולי סוכרת יהיו מודעים לסכנות הניצבות עבור כף הרגל שלהם ויבדקו אותה בכל יום על מנת לנסות ולאתר סימנים המצביעים על הבעיה המתפתחת, דוגמת נפיחויות ושלפוחיות, חתכים, אודם, דימומים, הפרשות ועוד. בכל חשד לבעיה בכף הרגל, אפילו מינימלי, יש לגשת לרופא מומחה.

חשוב להקפיד על רחצה של כפות הרגליים פעמיים ביום, במים פושרים, ולמרוח לאחר מכן קרם לחות. למרות שיש חולי סוכרת שמנסים לחמם את הרגל (למשל עם כרית מחוממת או מול אש), בפועל זה עלול להזיק להם ולגרום להם לכוויות.
קיים מגוון רחב של אביזרים בהם אפשר להשתמש כדי להפחית את הסיכויים להתפתחות כף רגל סוכרתית, או לחלופין לטפל בה בשלבים הראשונים. תוכלו למצוא נעליים מיוחדות, כאשר בכל מקרה חשוב להשתמש בנעליים רכות וברחבות. גרביים לחולי סוכרת ומדרסים עשויים בהחלט להיכנס לתוך תמונת הטיפולים.

מהן שיטות הטיפול המקובלות בכיב רגל סוכרתית?

כיום יש תרופות שונות בהן ניתן להשתמש על מנת לשפר את מצב כף הרגל. רוב התרופות מיועדות לשפר את זרימת הדם בגוף, מה שישפיע מטבע הדברים על כף הרגל. הבעיה היא שלתרופות יש תופעות לוואי, ולא תמיד זה פשוט לשלב אותן בשגרת היום יום. חשבו למשל על קשישים שסובלים בנוסף לסוכרת מקשיים קוגניטיביים ומבעיות תפקוד, המקשות עליהם בשגרה.

במצבים מורכבים יותר, וכאשר התרופות אינן מועילות, ייתכן שיהיה צורך לעבור פעילות כירורגיות דוגמת צנתור או ניתוחי מעקפים, במטרה לשפר את זרימת הדם גם כן. יש להדגיש עם זאת שברמה הכללית, הטיפול בעולם כיום בכף רגל סוכרתית הוא מוגבל מאוד כך שהבעיה עלולה להחמיר ולגרום לכל אותם סיבוכים שתיארנו מעלה.

כשטכנולוגיה נכנסת לתמונה דברים נפלאים קורים

עם השנים, התפתחו בצורה משמעותית הכלים הטיפוליים המאפשרים להתמודד עם בעיות שונות. החדשות המעודדות, הן שחלק מהטיפולים יכולים להיות רלוונטיים גם במקרה של כף רגל סוכרתית. בי קיור לייזר הוא מכשיר לייזר ביתי, המבוסס על לייזר רך/קר ומקורות אנרגיה נוספים. בכוחו – וזה הוכח מבחינה מחקרית – להפחית את הכאבים הנובעים מהכיבים, למנוע המשך הידרדרות של המצב או אפילו לעודד את מנגנוני הגוף המביאים לריפוי שלהם.

כדי שכל זה יקרה, פועל בי קיור לייזר בכמה אופנים על הגוף. המכשיר מביא בין היתר לייצור מוגבר של קולגן ואלסטין, שחרור אנדרופינים המזוהים עם שיפור התחושה הכללית ושיכוך כאבים, שיפור זרימת הדם באזור המטופל, חידוש הרקמות, האצת המטבוליזם ועוד. מחקרים שנערכו ברחבי העולם, יחד עם הניסיון שהצטבר בשטח, מראים שהטיפול עשוי להביא לתחילת ההגלדה של הפצעים תוך פרק זמן של כשבוע, או אפילו לסגירה מוחלטת של הפצע לאחר כחודש ימים של טיפול על פי התוכנית הנבנית עבור אדם מסוים.

לקריאה נוספת:
Preventing Foot Ulcers in Patients with Diabetes
Patient Education for Preventing Diabetic Foot Ulceration

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
טיפולים בכיב רגל סוכרתית
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן