הפחתת הסיכון לסוכרת באמצעות הליכה לאחר הארוחה

הליכה לאחר הארוחהרופאים מזה זמן מה ממליצים על ביצוע פעילות גופנית לאחר הארוחה, שכן לטענתם פעילות גופנית זו יכולה להפחית את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2, בעיקר בקרב הנמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלה. מחקר חדש מצא כי הליכה קצרה מיד בתום הארוחה היא האסטרטגייה הפשוטה והיעילה בקרב  מבוגרים.

במסגרת מחקר שפורסם בטיפול בסוכרת, נכתב כי 15 דקות של הליכה, כחצי שעה לאחר סיום הארוחה הוא דרך טובה בהפחתת הסוכר בדם וזהה ביעילותה להליכה של 45 דקות בבוקר ובשעות הצהריים המאוחרות. חוקרים גילו כי הליכה מהירה לאחר ארוחת הערב יעילה אף יותר מהליכה ארוכה, בשעות אחר הצהריים.

ממצאי המחקר העידו כי משך הזמן היעיל ביותר לפעילות גופנית לאחר ארוחה היה אחרי שעות הערב. ארוחת ערב היא בדרך כלל הארוחה הגדולה במהלך היום, וגורמת לעלייה גדולה ברמת הסוכר בדם, שנמשכת אל תוך הלילה ולמחרת בבוקר. גורם זה הופחת באופן משמעותי על ידי הליכה אחרי ארוחת הערב.

ממצא זה הינו חשוב בעיקר למבוגרים, שכן התגובה להורמון האינסולין במחזור הדם הפכה לאיטית. בנוסף לכך, רמות האינסולין פוחתות בשעות אחר הצהריים ועד לשעות הערב, עובדה המוסיפה ומקשה על התגובה לכמות הפחמימות שאנו צורכים. אנשים רבים בסופו של דבר יושבים סביב השולחן ומיד לאחר הארוחה נוהגים ללכת לישון. המחקר החדש שבוצע, הציג פתרון יעיל למיגור התופעה המוכרת.

תוכניות הליכה והשפעתן על רמות הסוכר בדם

עשרה אנשים בגיל 60 ומעלה הנמצאים בסיכון לסוכרת מסוג 2, גוייסו לצורך המחקר. המשתתפים עברו שלוש תכניות אימונים, במשך ארבעה שבועות. הסדר של מערך התכניות נבחר באופן אקראי.  כל תכנית הצריכה שהייה של 48 שעות בחדר סגור המאפשר לבוחנים למדוד את כמות האנרגיה המבוזבזת והיכולת לשרוף מאגר קלוריות על ידי מדידת צריכת החמצן והפחמן המיוצר על ידי המטופלים.

היום הראשון לתכנית שימש לצורכי ביקורת בלבד. במהלך היום השני, המשתתפים ביצעו את אחת מתוך שלוש התכניות. הליכה במשך 15 דקות אחרי כל ארוחה, הליכה במשך 45 דקות בשעה 10:30 או הליכה במשך 45 דקות בשעה 16:30.רמות הסוכר של המשתתפים נמדדו באופן רציף לאורך 48 שעות בקצב קל עד בינוני.

הליכה מסייעת בהפחתת עמידות לאינסולין בקרב מבוגרים

השליטה ברמות הסוכר בדם אצל אנשים מבוגרים חלשה לעומת אנשים צעירים, המסוגלים לשלוט ברמת סוכר בדם לאחר ארוחות בצורה טובה יותר, וזאת בגלל עמידות לאינסולין בשרירים והפרשת אינסולין איטית או נמוכה מהלבלב. הגוף זקוק לאינסולין כדי לווסת את רמת הסוכר בדם.

רמות סוכר גבוהות בדם לאחר הארוחה מהוות גורם סיכון מרכזי במעבר בין סבילות לקויה לגלוקוז לבין מחלות לב. במסגרת המחקר החדש, נמצא כי הליכה קצרה לאחר הארוחה הינה דרך יעילה בהפחתת רמות סוכר בדם .

מחקר זה, אם כי קטן, היה אחד המחקרים הראשונים הבוחנים ומודדים את עיתוי הפעילות הגופנית. ההמלצות הכלליות הן לבצע 150 דקות של פעילות גופנית במהלך שבוע אחד, או 30 דקות לפחות, חמישה ימים בשבוע. המחקר בדק את מה שקרה חצי שעה אחרי ארוחה, בזמן שבו רמת הסוכר מתחילה להציף את זרם הדם.

למרות הממצאים החיוביים, יש צורך באישור במסגרת ביצוע מחקרים רחבים יותר. המחקר היווה בסיס משמעותי עבור אנשים מבוגרים הנמצאים בסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2. מחקרים קודמים מצאו כי הסיכון להשמנת יתר מהווה בעצמו גורם לסוכרת. הממצאים מבוססים על 10 שנים בהם נאספו נתונים.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן