יום הסוכרת הבינלאומי 2020


בשל עלייה ניכרת במספר חולי הסוכרת בעולם, החליטו האגודה הבינלאומית לסוכרת וארגון הבריאות העולמי להכריז על ה-14 בנובמבר כיום הסוכרת הבינלאומי. ממה נגרמת סוכרת? למה צריך יום סוכרת בינלאומי ומה המחקרים והתרופות החדשניות בתחום?

מניין החולים בסוכרת הוא כה גבוה שסוכרת נחשבת כיום למגיפה עולמית. בעקבות האוכל המהיר והלא בריא שאנו צורכים בכמויות, אוכלוסיית העולם המערבי שמנה יותר ופחות בריאה ובכך עולה הסיכון לסוכרת. שינוי אורח החיים לתזונה נכונה ופעילות גופנית יכול למנוע זאת.

הנה כמה עובדות שחשוב לדעת על סוכרתיום הסוכרת הבינלאומי 2020

סוכרת היא אחת המחלות הנפוצות ביותר והיא שומרת על מעמדה המפוקפק כבר מספר עשורים. סוכרת מתאפיינת ברמות גבוהות של סוכר בדם וזה משפיע לרעה על התפקוד של האיברים הפנימיים ולא מאפשר חילוף חומרים תקין.

ישנם שני סוגים עיקריים של סוכרת: סוכרת סוג 1 וסוכרת סוג 2.

הראשונה נקראת גם ״סוכרת נעורים״ משום שהיא בדרך כלל מתגלה בילדים עד גיל 4. הגורם לסוכרת סוג 1 הוא פגם גופני המונע ממנו להפיק אינסולין. סוכרת זו היא כרונית והחולים בה יצטרכו לקחת אינסולין למשך שארית ימי חייהם.

סוכרת סוג 2 היא הנפוצה ביותר, כ-90% מחולי הסוכרת חולים בסוכרת סוג 2. סוכרת זו יכולה לעבור בתורשה, אולם, היא גם יכולה להתפתח בגלל גורמים סביבתיים, כגון השמנת יתר, עישון, תסמונות מטבוליות ועוד.

ישנן תרופות וטיפולים רבים בשוק המיועדים לסייע בלמנוע או לשלוט בסוכרת. עם זאת, כמעט כל רופא יסביר שבשלב הראשון יש לבצע שינוי מהותי באורח החיים. אתם מעשנים? אתם צריכים להפסיק. אתם סובלים מעודף משקל חריף? יהיה עליכם להוריד במשקל. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות בתחום מראים שכל אלו בשילוב של תזונה בריאה ופעילות גופנית יכולים להשפיע פלאים.

מדוע יום הסוכרת הבינלאומי הוא כה חשוב?

יום הסוכרת הבינלאומי הוא יום חשוב משום שהוא נועד לחנך את האוכלוסייה, בבתי הספר ואצל אנשים מבוגרים, לאורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית. הסוכרת היא מגיפה ברמה עולמית שלא פוסחת על שום גיל, מין או גזע. אורח החיים שלנו בעשורים האחרונים מראה בבירור שאנחנו שמנים יותר, פחות בריאים וחולים יותר בסוכרת.

סוכרת היא מחלה קשה אשר משפיעה באופן ישיר על איברים אחרים בגוף. חולי סוכרת ידועים בבעיות ברגליים שאף עלולות להחמיר עד כדי איבודן. חולי סוכרת עשויים לחטוף התקף לב ואירועים מוחיים פי שניים מהאדם הממוצע ועוד.

התקווה היא שעם יום הסוכרת הבינלאומי נוכל להעלות את המודעות של אנשים ברחבי העולם ולהפחית את כמות החולים בסוכרת.

יש גם חדשות טובות: על פריצות הדרך בטיפול בחולי סוכרת

בשל העלייה הניכרת בחולי סוכרת בעולם ובצל עליית אחוזי התמותה מסוכרת וסיבוכיה, עולם הרפואה לא נח לרגע וישנם מחקרים פורצי דרך הבודקים תרופות מצילות חיים וניתוחים מהפכניים נגד סוכרת. הנה כמה דוגמאות:

  • מחקרים מראים שניתוחים בריאטריים עשויים לרפא לטווח ארוך את המנותחים מסוכרת. שיעורי ההצלחה הם מעל 70% בשנה הראשונה ובסביבות 40% ב-5 שנים שאחרי הניתוח.
  • בשנים האחרונות חברות רבות פועלות על פיתוח אינסולין שניתן לשאוף או לבלוע כגלולה, זאת במקום השיטה המקובלת היום שהיא הזרקת אינסולין.
  • דבר נוסף עליו עובדים מדענים רבים הוא פיתוח טיפולים באמצעות רקמות ביולוגיות. טיפולים חדשים עושים שימוש בהשתלת תאי לבלב בגוף.

לסיכום, ביום הסוכרת הבינלאומית ניקח רגע ונחשוב על אורח החיים שלנו, מה אנחנו יכולים לעשות בשביל להיות בריאים יותר. איזה מזונות אנחנו יכולים להוריד מהתפריט ואילו להוסיף וכן איזה פעילות גופנית אנחנו יכולים להוסיף לשגרת החיים שלנו.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
יום הסוכרת הבינלאומי
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן