טיפול בתא לחץ לסוכרת

טיפול בתא לחץ לסוכרתטיפולים בתא לחץ הפכו בשנים האחרונות לכלי חשוב הנועד לטיפול במגוון בעיות רפואיות והוכח ברוב המקרים כיעיל ומועיל למדי. תא הלחץ פועל בלחץ אטמוספרי גבוה ומוזרם אליו חמצן טהור.

השיטה החדשנית מהווה חלק מענף הרפואה ההיפרברית אשר ביסודה מבוססת על הזרמת חמצן רב ככל הניתן לרקמות ולמחזור הדם מה שמסייע לגוף בהתחדשות ושיקום אברים פגועים ומערכות הפועלות באופן בלתי תקין.

טיפול בתא לחץ: עיקרון הפעולה

הטיפול בתא לחץ פועל על פי העיקרון של עידוד תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף והוא מאפשר הזרמת חמצן מומס אל הדם בכמות הגדולה פי עשרים ממצב רגיל. תא הלחץ מביא לעלייה בלחץ הסביבתי אשר משפר את צריכת החמצן ועת השימוש בו הגוף יכול לצרוך חמצן רב יותר המסייע ביצירת כלי דם חדשים ובאספקת חמצן לאברים אליהם אספקת החמצן לקויה.

לצורך הגברת זרימת החמצן לדם לא ניתן להסתפק במסכת חמצן אלא יש צורך בהעלאת הלחץ האטמוספרי ועל כן השימוש בתא הלחץ מהווה שיטה חדשנית ופורצת דרך להתמודדות עם בעיות בריאות רבות החל מפגיעות ראש, דרך כאבי גב ועד לסוכרת.

שיטת הטיפול בתא לחץ לסוכרת

בתא הלחץ ניתן לטפל במספר מטופלים במקביל כאשר שיטת הטיפול כוללת סדרה של טיפולים יומיומיים למשך מספר שבועות ומשך כל טיפול כשעתיים. ברחבי הארץ מיושמת השיטה בארבעה מרכזים המפעילים תאי לחץ, כאשר השהות בתא הלחץ בזמן הטיפול נוחה וניתן לעסוק בפעילויות כגון שמיעת מוזיקה או קריאה בזמן הטיפול אך אין להכניס לתא הלחץ מכשור אלקטרוני או אוכל ושתייה.

יעילות הטיפול בתא הלחץ נובעת מהעלאת הלחץ האטמוספרי החיצוני מה שמאפשר לחמצן נוסף מלבד זה הנישא על ידי ההמוגלובין להתמוסס בדם. עם העלייה בלחץ הסביבתי עולה רמת החמצן המומס בפלסמה וכן ניתן לספק לרקמות חמצן נוסף אשר באופן רגיל תלוי בכמות ההמוגלובין המוגבלת.

זרימת חמצן בכל הגוף

תוספת החמצן המומס עבור חולי סוכרת משמעותית ביותר ונותנת מענה במצבים של אספקת דם לקויה לרקמות ולאברים מסוימים.

חולי סוכרת רבים סובלים מכך שההמוגלובין אינו מגיע לכל הרקמות ובמיוחד כאשר מדובר בכלי דם קטנים. הטיפול בתא הלחץ מאפשר זרימת חמצן לאזורים הפגועים ומביא לשיפור משמעותי בתפקוד הרקמות. היבט רפואי נוסף של הזרמת החמצן הוא סיועו של החמצן במלחמה בחיידקים ובזיהומים בגוף.

טיפול לחולי סוכרת – רגל סוכרתית

תא הלחץ משמש רבים מחולי הסוכרת אשר במהלך המחלה סובלים מפגיעה בכלי דם קטנים העלולה להוביל לפצעים ובמיוחד באזור הגפיים. מצב של רגל סוכרתית מוכר לרבים מחולי הסוכרת בו זרימת הדם לרגל אינה תקינה ולאור המחסור בחמצן תתכן פגיעה עצבית אשר מובילה לאיבוד התחושה ברגל.

במצבים של פצעים סוכרתיים ברגל, תהליך ההחלמה מורכב, וקיימים מצבים בהם החולה אינו חש בפציעה עקב אובדן התחושה ברגל, כך עלולה להיווצר הידרדרות הכרוכה בזיהום ונמק וישנם מקרים בהם אין ברירה אלא לכרות את הרגל. תא הלחץ מועיל מאוד למצב של רגל סוכרתית בזכות הזרמת החמצן המוגברת לאזור הפגוע, לחמצן חלק חשוב בתהליך הריפוי והטיפול מאפשר לכדוריות הדם הלבנות להיאבק בזיהומים כך שסיכויי ההחלמה עולים.

יתרונות וחסרונות טיפול בתא לחץ

לשיטת טיפול בתא לחץ יתרונות רבים כאשר המרכזיים שבהם הם העובדה כי הטיפול פשוט באופן יחסי, זול יעיל במקרים בהם הפתרון החלופי מצריך בהכרח ניתוח. השיטה בטוחה לשימוש ואינה גורמת לתופעות לוואי או לכאבים כרוניים ואינה מזיקה לגוף כפי שקורה לעתים בטיפולים תרופתיים.

החיסרון העיקרי של הטיפול הוא שאינו יעיל לכל המקרים ולעתים עלול להתבזבז זמן יקר בהשקעה בטיפול שאינו משפר את המצב הרפואי של המטופל. ישנם מצבים בהם הטיפול אינו כלול בסל הבריאות והוא דורש נסיעות יומיומיות למרכז הרפואי המספק את הטיפול.

יתרונות השיטה עולים על החסרונות כאשר מלבד אי נוחות קלה הנובעת מהצורך להגיע למקום הטיפול והסיכוי המסוים לאבד זמן וכסף החולה לרוב מרוויח מהשיטה הטיפולית ובמצבים רבים אין לא מה להפסיד כלל בניסיון הטיפול בתא לחץ.

 

אולי יעניין אותך גם:

מחקר מצא כי לייזר יכול להאיץ את קצב החלמת פצעים בעכברים עם סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן