תזונה יומית של פירות טריים בריאה בסוכרת

אכילת פירות טריים בסוכרתחוקרים המתבססים על מחקרים חדשים קובעים שפירות טריים יכולים לסייע במניעת סוכרת כמו כן על אנשים החולים בסוכרת להימנע מצריכת מיצי פירות ופירות משומרים. הממצאים מצביעים כי פירות טריים הינם בעלי השפעה מונעת סוכרת וכן מורידים את הסיכון למקרי מוות ולסיבוכים בקרב החולים במחלה.

מהלך המחקר

המחקר המקיף בדק חצי מיליון אנשים בגילאים 30-79 ובמסגרתו נערכו בנבדקים בדיקות מקיפות ונשאלו שאלות הנוגעות לבריאותם ותזונתם.  המחקר נמשך ארבע שנים וסיפק מידע רב אודות הקשר שבין התזונה הרגילה והקפדה על תזונה בריאה.

בקרב נבדקים שאינם חולי סוכרת נמצא שצריכת פירות טריים הקטינה ב-12% את הסיכון לחלות במחלה. לגבי נבדקים שסבלו מהמחלה עוד לפני תחילת המחקר, נמצא שאכילת פירות במשך שלושה ימים בשבוע לפחות הראו על ירידה של 17% בסיכון למוות מכל סיבה שהיא.

התזונה הצביעה על ירידה של בין 13% ל-28% בסיכון לסיבוכים הנובעים מהמחלה כגון בעיות לב וזאת בהשוואה לנבדקים אשר לא צרכו פירות בכמות הזו.

סוכר בפירות: המספרים גבוהים

לדוגמא, כוס תאנים מכילה 27 גרם סוכר. לכן קיימת מחלוקת בעולם הרפואה לגבי אכילת פירות בסוכרת. החוקרים הראו ממצאים הסותרים זה את זה במחקרים קודמים ואחד המחקרים אף התריע שקיים קשר ישיר בין צריכת פירות להתפתחות סוכרת.

מחקר אחר, לעומת זאת, טען שאין כלל קשר בין השניים. התוצאות אמנם מבלבלות, אך קיימת לכך והיא נובעת מהבדלים בהגדרות של מהם פירות בין מדינות שונות ואזורים שונים בעולם. החוקרים במחקר הנוכחי העלו טענה שהממצאים במחקרים רבים קודמים לא עשו הבחנה בין פירות טריים לפירות משומרים, ומיצים מכילים תוספת סוכר, וזוהי הסיבה למסקנות.

מסקנות נוספות הראו כי אנשים אשר החליפו את צריכת הפירות המשומרים והמיצים בפירות טריים הורידו באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסוכרת.

פרשנות ממצאי המחקר – ההבדל בתוצאות טמון על פי החוקרים בסיבים המצויים בפירות טריים אליהם נקשר הסוכר, עובדה זו גורמת להבדל גדול בתגובת הגוף לסוכר. כך עולה כי ההשוואה בין כוס פרי טבעי לכוס מיץ טבעי אינה נכונה בכל הנוגע לחולי סוכרת, בקרב אנשים שאינם חולים בסוכרת ייתכן כי יש מקום להשוואה זו אולם היא אינה נכונה ואינה תקפה בקרב חולי סוכרת.

פירות טריים לעומת משומרים

איגוד הסוכרת האמריקאי מדריך את חולי הסוכרת ואת הציבור בכלל להחליף את צריכת תוספות סוכר השונות והממתיקים המלאכותיים בירקות ופירות טריים, קבלת הסוכר ממקורות אלה משפעיעה לטובה על בריאות החולים, וטובה גם לאנשים בריאים.

בנוסף האיגוד אינו עושה הפרדה משמעותית בין פירות טריים למשומרים או מיצים במידה ובאלה אין תוספת משמעותית של סוכר מלאכותי, על חולי סוכרת להימנע מצריכת פירות המשומרים בסירופים שונים המכילים תוספות סוכר בכמויות גדולות.

מסקנות המחקר

החוקרים סבורים שלא קיימת השפעה של פירות טריים על רמת הסוכר בדם באופן שמהווה סיכון לחולי סוכרת, למרות שאין פירוש הדבר שחולי סוכרת יכולים לאכול פירות בכמות מוגזמת, ויש לבדוק את קבוצות הפירות השונים באופן נפרד.

הפרוקטוז המצוי בפירות החובר יחד עם חומרים חיוניים בנמצאים בפירות מתקבלים בגוף כיחידה אחת ולכן הגוף יכול להתמודד עימם באופן חיובי.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן