עצות לבישול בריא לחולי סוכרת

עצות לבישול בריארבים מהסוכרתיים מאמינים כי עיקר הטיפול במחלתם טמון בטיפול התרופתי שהם מקבלים וכי האחריות המונחת על כתפיהם פחותה מהאחריות המוטלת על כתפי הרופא המטפל בהם.

מדובר על טעות נפוצה ביותר שכן כיום ידוע כי הפעולות שמבצע המטופל, ישפיעו על מצב מחלתו לא פחות מהפעולות שיבצע הרופא המטפל בו.

במאמר שלפניכם נשתף עמכם כמה טיפים הנוגעים לבישול בריא המתאים במיוחד עבור חולי סוכרת. המידע במאמר זה לא מהווה תחליף לייעוץ אצל דיאטנית קלינית, אלא רק טעימה על קצה המזלג מנושא מורכב ורב גוני זה.

בחירת מוצרים דלים בשומן רווי

בדרך כלל כשמדברים על תזונתם של חולי הסוכרת נוטים להתייחס בעיקר לכמות הסוכר במזון, אך בנוסף לכך, אחד מהעקרונות החשובים ביותר שצריכים לעמוד לנגד עיניהם של חולי הסוכרת בכל הקשור לתזונה היומיומית הוא הפחתה בצריכת השומן הרווי.

השומן הרווי מצוי בשפע בעיקר במזונות מן החי בדגש על גבינות שמנות, שמנת, חמאה, חלמון ביצה, גבינה צהובה, נקניקים, המבורגרים, נקניקיות, נתחי בשר בעלי אחוז שומן גבוה כמו אנטרקוט למשל, קבבים ועוד.

לפיכך על מנת לבשל בריא במיוחד לחולי סוכרת, חשוב להימנע משימוש במוצרים אלה ולהעדיף לבחור מוצרים כמו למשל דגים, הודו, חזה עוף או מוצרי חלב דלי שומן כמו חלב רזה, גבינות רזות המכילות עד שלושה אחוזי שומן ועוד. כיום ישנו מגוון רחב של תחליפים מצוינים למוצרים העשירים בשומן וכן ישנו מגוון טכניקות המאפשרות להעניק למזונות מרקם סמיך מבלי לעשות שימוש במוצרים שומניים.

כך לדוגמה במקום להוסיף לתבשיל או למרק שמנת או חמאה על מנת לעבות את המרקם שלהם ולהסמיך אותם, ניתן פשוט להשתמש בקורנפלור או בקמח. טיפ נחמד נוסף הוא להחליף את הרטבים לסלט על בסיס מיונז או שמן ברטבים על בסיס יוגורט.

שיטות הבישול המומלצות עבור חולי סוכרת

אם כבר בשומן עסקינן, הרי שהפחתת השומן מהתפריט היומי יכולה להתבצע לא רק על ידי הימנעות משימוש במוצרים העשירים בשומן והעדפה של מוצרים דלי שומן, בדגש על שומן רווי, אלא גם על ידי בחירה בטכניקות בישול ספציפיות שלא מצריכות שימוש בכמויות גבוהות של שומן או שלא מצריכות שימוש בשומן כלל.

טכניקות בישול מומלצות המתאימות במיוחד עבור סוכרתיים הן למשל אפייה, אידוי, בישול במים או צלייה. טכניקות שנחשבות לפחות מומלצות עבור סוכרתיים הן למשל טיגון בשמן עמוק או רדוד, בישול בשומן ועוד.

להגיד שלום למלח

עיקרון חשוב נוסף בתזונה של חולי הסוכרת קשור לכמויות מלח הבישול הנצרך בתפריט היומי. השאיפה היא להפחית במידת האפשר את צריכת המלח ולהימנע מצריכה של למעלה מ-2400 מ"ג נתרן ליום, כלומר שש כפיות מלח. על פניו נראה כי לא מדובר על משימה מאתגרת במיוחד, אך חשוב להבין כי המלח נמצא פחות או יותר בכל מאכל שהוא, בדגש על מזונות מעובדים, בשר מוכשר, חטיפים מלוחים ועוד.

כיום ידוע כי הרגישות לטעם המלוח ניתנת למניפולציה בקלות רבה מאוד. כל שיש לעשות על מנת להתרגל לצריכה נמוכה של מלח הוא להפחית את כמות המלח המוסף למזון באופן הדרגתי. אחרי מספר שבועות שבהם תפחיתו את כמות המלח המוסף למזון, אנחנו סמוכים ובטוחים שהמזונות שאתם צורכים כעת יהיו בעלי טעם מלוח יתר על המידה.

בדיוק באותו האופן, ניתן לעבור את התהליך ההפוך שבו מוסיפים מלח למזון באופן הדרגתי עד שסף הרגישות למלח גבוה מדי. זהו פחות או יותר התהליך שעברנו כחברה עם החדירה המסיבית של המזונות המעובדים ומוצרי המזון המהיר לחיינו בעשורים האחרונים.

קינוחים לסוכרתיים

אמנם מחלת הסוכרת מושפעת במידה רבה מכמות הפחמימות בארוחה, אך עדיין אין משמעות הדבר כי על החולה הסוכרתי להימנע כליל ממזונות מתוקים. כיום ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של ממתיקים מלאכותיים וטבעיים הבטוחים לחלוטין לשימוש עבור סוכרתיים.

הממתיקים השונים לא עוברים מטבוליזם בגוף האדם ולפיכך לא נספגים לדם ולא גורמים לעלייה ברמת הסוכר. כמו כן טעמם מתוק משל הסוכר ולפיכך די בכמויות קטנות מאוד שלהם בשביל ליהנות מהטעם המתוק. ממתיקים כאלו הם למשל סטיביה, המופק מצמח טבעי ללא שימוש בחומרים כימיים, סוכרלוז, סכרין ועוד.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן