תזונה שאינה מתאימה לסוכרת

תזונה שאינה מתאימה לסוכרת אחת הבעיות עם אנשים אשר סובלים ממחלת הסוכרת או לחלופין מתמודדים עם תנגודת אינסולין ורמות גבוהות של סוכר בדם היא שפתרונות תזונתיים רבים שמטרתם לעודד ירידה במשקל, ירידה באחוזי השומן ואיזון של רמות הסוכרים משאירים את אותם אנשים רעבים.

הרי אין זה חדש שתזונה עתירה בסוכרים ושומנים, משקאות ממותקים, ממתקים וחטיפים עתירים בנתרן, מטוגנים למיניהם ושלל מאפים וקינוחים אינם מומלצים לאנשים הסובלים מרמות גבוהות של סוכר, בטח לא עבור חולי סוכרת. רוב המדריכים בנושא מציגים את המזונות שכן כדאי לצרוך. הפעם בחרנו להיות קצת יותר ספציפיים, להביא בפניכם את המזונות מהם יש להימנע או לא לצרוך בכלל לצד מספר טיפים שיסייעו לכם לשמור על רמות סוכר מאוזנות.

חשוב לזכור! סוכרת הינה מחלה כרונית אשר מתקדמת לאט לאט עם הזמן. עם הזמן הלבלב נחלש מה שגורם בעצם לתנגודת האינסולין לעלות ואז הקושי לאזן את רמות הסוכר עולה ולכן חשוב למצוא את האיזון כמה שיותר בהתחלה.

מאילו מזונות יש להימנע?

  • פחמימות – הכוונה כאן היא לפחמימות בעלות אינדקס גליקימי גבוה כמו פסטה לבנה, אורז לבן, קמח לבן וכדומה. במקומן יש לצרוך פחמימות מורכבות כמו גריסי פנינה, שיבולת שועל, אופנה וכדומה
  • פירות – כמובן שמטופלים הנמצאים במעקב לא צריכים להוציא את הפירות לחלוטין מהתפריט. אבל, חשוב לזכור, פירות הם פחמימות ולכן הם עשירים בסוכרים. יש להקפיד לצרוך פירות במידה וכאלה שאינם מכילים כמויות גבוהות של סוכר. עדיף להחליף את הענבים, האבטיח והמלון באגס, תפוח ובננה.

מהם המזונות והמשקאות הגרועים ביותר?

  • אלכוהול – מחקרים מראים כי אלכוהול המכיל כמות גבוהה של פחמימות איננו מומלץ עבור אנשים הסובלים מהפרעות בלבלב ואנשים עם רמות סוכר גבוהות.
  • מזונות מתועשים או מעובדים, מזונות עתירים בשומן טראנס – אלו מכילים כמויות גבוהות של שומן רווי, עמילנים וסוכרים. דוגמאות: חטיפים מלוחים ומתוקים (במבה, ביסלי, צ’יפס למינהם), בצקים קנויים, בורקסים, בלילות להכנה ביתית, דגני בוקר עתירים בסוכר, עוגיות מסוגים שונים ובכלל כל מה שארוז ועובר תהליך ייצור ועיבוד חייב לעבור את העיניים שלכם ועליכם ללמוד לקרוא את הרכיבים בתווית שמאחור. כל המטוגנים גם הם מחוץ לתפריט.
  • שתייה מתוקה – עתירה בסוכר, צבעי מאכל ולכן יש להוציא אותה מהתפריט לגמרי. זה נכון גם לגבי משקאות דיאט מותססים שכן הם מכילים ממתיקים מלאכותיים שאינם הוכחו כתורמים לתהליך ירידת הסוכר בדם, להיפך אותם משקאות מעודדים ״שובע פקטיבי״ ולכן אינם מומלצים בכלל.

טיפים שיסייעו לכם לשלוט על התזונה

הדבר החשוב ביותר להבין בכל מה שקשור לסוכרת הן מסוג 1 והן סוכרת מסוג 2 הוא האילוצים שתחתם הלבלב שלנו פועל. הבנה זו תסייע לנו לשנות את הרגלי האכילה שלנו וכך למעשה תתרום לתהליך איזון רמות הסוכר בדם.

99% משטחו של הלבלב מיועדים לייצור חומרים המופרשים למערכת העיכול ומקלים בתהליך עיכול המזון. רק ב- 1% מייצר הלבלב הורמונים שבעצם מופרשים לתוך מחזור הדם. בעידן שלנו, עידן שבו רוב האנשים צורכים את החלבון שלהם ממקורות מהחי כמו דגים, בשר, ביצים, מוצרי חלב וכדומה נוצר מצב של עומס על הלבלב בתהליך ייצור האנזימים, אותם 99%. האחוז הנותר מתקשה לקיים את עבודותו וזה בא על חשבון תהליך ייצור האינסולין. לכן, אם אתם סובלים מרמות גבוהות של סוכר בדם או ממחלת הסוכרת נסו:

  • להפחית ככל הניתן את צריכת החלבון מהחי ובמקומה שלבו בתפריט שלכם קטניות ודגנים כמו עדשים, שעועית, קינואה, כוסמת
  • הפחיתו את צריכת המזונות העמילניים אשר מכבידים גם הם על הלבלב שלכם
  • שלבו בתפריט שלכם כמה שיותר ירקות טריים ומבושלים בכל ארוחה

ראו גם:

2 מתכונים מנצחים לסוכרתיים: פיצה משובחת ולחמניות שקדים – ללא תוספת סוכר

מה לא מספרים לנו על מאכלים ללא סוכר או מופחתי סוכר?

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן