טיפול משולש בסוכרת

טיפול משולש לסוכרתמחלת הסוכרת היא מחלה ארוכת טווח אשר הסממן המרכזי שבה הוא רמת סוכר גבוהה מהנורמה בדם, ההשלכות הרפואיות על הסובלים מהמחלה רחבות ונלווים אליהן נזקים לאיברים ותפקודים שונים בגוף.

המחלה מתבטאת במדרג ונחלקת לסוגים ורמות חומרה. היא כרוכה במקרים רבים בסיבוכים, סיכונים והשפעה על מערכות שונות בגוף דוגמת בעיות כלייתיות, בעיות ברשתיתי העין, מחלות כלי דם, רגליים סוכרתיות ועוד.

חשיבות מכרעת לאבחון מוקדם וטיפול

הטיפול כולל מעקב על ידי צוות רב תחומי על מנת לעקוב ולאזן את רמות הסוכר ובכך להימנע מסיבוכים נוספים. הטיפול משתנה בהתאם לחומרת המחלה ורמת הסוכר בדם אך בכל המקרים מומלץ טיפול משולש הכולל גורמים אשר שילוב נכון שלהם עשויים להקל על החולה להקל על התסמינים ולמנוע סיבוכים.

תזונה נכונה

התזונה מהווה שלב ראשוני בטיפול בסוכרת, עם הופעת תסמינים ראשונים וכבר בשלבי טרום המחלה יש להקפיד ביתר שאת על תזונה בריאה ומאוזנת. מומלץ להתייעץ ולהסתייע בתזונאית קלינית על מנת להתאים תפריט מיוחד אשר ימנע צריכת מוצרים הכוללים סוכרים, פחמימות ושומנים אשר יחריפו את המחלה.

הצעד הראשון עם גלוי הסוכרת הוא שמירה על משקל והפחתת משקל עודף במידת הצורך. חשוב להפחית במשקל היות ותאי השומן מפתחים התנגדות לאינסולין. ירידה בכמות השומן בגוף תגרום לתפקוד יעיל יותר של האינסולין בהורדת הסוכר בדם, ותעכב את הופעת התסמינים בשלב הראשון של המחלה.

תזונה למניעת סיבוכים – דיאטה ושמירה על משקל הינם גורמים חיוניים למניעת החמרה וסיבוכים. דוגמה לכך ניתן למצוא בסוכרת מסוג 2 בה מתפתח סינדרום מטבולי הכולל שילוב שלעלייה ברמת הסוכר והשומנים, הגורמים לעלייה במשקל וללחץ דם גבוה.

פעילות גופנית

בקרב חולי סוכרת אין הגבה על פעילות גופנית וניתן לבחור בסוג הפעילות המתאים מתוך מגוון רחב. הליכה מהירה בשילוב אימוני כוח מומלצת ומעודדת לצד תזונה נכונה לפעולה יעילה יותר של האינסולין.

פעילות גופנית חשובה לאיזון רמות הסוכר בגוף ומחקרים הראו שהיא מפחיתה את רמת הגלוקוז בדם, מה שתורם למניעת סיבוכים ולהפחתה בצריכת תרופות ואינסולין. במקרים מסוימים פעילות גופנית יכולה לתרום לדחיית התחלת הטיפול תרופתי.

טיפול תרופתי

טיפול יעיל בסוכרת יכלול גם את הפן התרופתי הכולל הזרקת אינסולין במקרה של סוכרת נעורים, או טיפול בכדורים דוגמת ג'נוביה ואמריל במקרים של סוכרת מסוג 2. הטיפול התרופתי נעשה על פי מרשמים רפואיים ובפיקוח המרפאה המטפלת.

המעקב הצמוד חיוני לקביעת המינון המדויק והמתאים ושינויו במידת הצורך בהתאם לממצאים ובדיקה של הפרמטרים הרלוונטיים וכן למעקב אחר תופעות לוואי העשויות להתלוות לטיפול התרופתי.

טיפולי הזרקות ותרופות

טיפול בזריקות אינסולין כולל שלוש עד ארבע זריקות יומיות או לחלופין שימוש במשאבת אינסולין העושה את פעולת ההזרקה באופן אוטומטי. בסוכרת מסוג 2 התרופות הניתנות הן במטפורמין או גלוקומין הנלקחות אחת ליום.

תרופות נוספות ניתנות במקרים של עלייה ברמת הכולסטרול בדם המטופל, מטרת התרופות כנוסטרול וסטטינים הוא לאזן את ערכי ורמת הכולסטרול. סיבוך נוסף הדורש התערבות תרופתית הוא עלייה בלחץ הדם המשפיע על בעיות בכלי דם קטנים בכליות ובמוח.

טיפולים משלימים

טיפולים נוספים מומלצים הינם פיזיותרפיה וכן טיפולים אלטרנטיביים הכוללים צמחי מרפא ופורמולות שונות המאזנות את רמת ייצור הגליקוגן.

תוספת ויטמין E נמצאה כיעילה כמו גם תוספי מזון נוספים וניתן אף לשלב טיפולי רפלקסולוגיה המקלים על התסמינים ומשפרים את התחושה הכללית.

 

אולי יעניין אותך גם:

האם אנחנו בדרך לריפוי סוכרת? פיתוח ישראלי יכול להיות הבשורה

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן