האם חולי סוכרת בסיכון מוגבר לפטרת הציפורניים ומה עושים עם זה?


סוכרת מתוארת על ידי רמה גבוה של סוכר בדם, באופן מתמשך. ידועים סימפטומים שונים של המחלה, כגון ירידה בראיה, פגיעה בתפקוד המיני, כף רגל סוכרתית. פחות מדוברת תופעה נוספת, פטרת הציפורניים. מסתבר כי חולי סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר לכך. וזה עשוי להיות יותר כואב ובעייתי מכפי שזה נשמע.


סוכרת לא מאוזנת עלולה להוביל להופעת פטרת הציפורניים

לפני הכל, ראוי לשים את הדברים על השולחן: שכיחות מקרי הסוכרת בארץ נמצאת בעליה מתמדת. גם בעבר היה ידוע שבקרב קשישים אחוז החולים גבוה למדי אולם כעת, גם צעירים רבים סובלים ממנה. לא מעט דובר על כך שמודעות, תזונה, ניטור רמת הגלוקוז כמו גם פעילות גופנית יכולים להפוך את המחלה לא-סימפטומטית. כלומר, החולה למעשה מוריד את רמות הסוכר כך שלא מופיעים סימפטומים פעילים. טיפול במחלת הסוכרת, בכל הרבדים, מסייע מטבע הדברים גם לטיפול בפטרת.סיכון מוגבר לפטרת הציפורניים בקרב חולי סוכרת

זה אולי לא נשמע כמו דבר גדול, אך נזכור כי פטרת עלולה להתלוות להיסדקות של העור, גירוד, עיוות של הציפורניים. כאשר מוסיפים זאת לעובדה שבייחוד בכפות הרגליים סובלים החולים בסוכרת מקשיי ריפוי, נבין מדוע חשוב לתת על כך את הדעת. אם כן, בכל מצב שבו מזהים פטרת, בשל שינוי בצבע הציפורן, התעבות או היסדקות של הציפורן, טיפול מהיר חשוב ביותר.

קראו עוד על רגל סכרתית

מדוע חולי סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר לפטרת הציפורניים?

הקשר בין סוכרת ופטרת הציפורניים נובע מכמה גורמים. כל אלה, מצבים רפואיים אשר הינם חלק בלתי נפרד מן המחלה. למשל, חולי סוכרת סובלים מתופעת נוירופתיה. הם גם סובלים מהשפעה על הולכת הדם, בפרט בכלי הדם הפריפריאלים. שני הדברים הללו מביאים לירידה בתחושה בכפות הרגליים. התפתחות כיבים, שינויים בצורת הציפורן ועליה בסיכון לרגל סוכרתית. כיבים ופצעים בכפות הרגליים שהולכים ומחמירים עלולים לגרום אפילו לנמק.

יש עוד סיבות הגורמות לכך כי יותר חולי סוכרת סובלים מפטרת הציפורניים. היחלשות מערכת החיסון, למשל, משפיעה על בריאות הציפורן. נטורופתים מסבירים כי הציפורניים הן במידה רבה ראי של הבריאות הכללית. מחלות שונות, אפילו סטרס ודיכאון באים לידי ביטוי בהיחלשות הציפורן. ציפורניים דקות, פגועות ורגישות הן גם הרבה פחות עמידות לפטרת. אם מוסיפים לכך אי שמירה על היגיינה של כף הרגל, הזעה מוגברת וכדומה, הסיכויים להסתבכות עולים אף יותר.

הידעתם? ציפורניים צהובות הן גם תסמין לסוכרת

חולי סוכרת, אל תשכחו לטפל ברגליים

חולה סוכרת, בפרט אם הזיהוי של המחלה התעכב או שמתקשה להשיג איזון ברמת הסוכר, עלול לסבול כאבים קשים בכפות הרגליים. פטרת כמובן אך גם פצע, סדקים, הצטברות נוזלים, כל אלה יוצרים שינויים ביציבה. פצעים קשיי ריפוי מביאים לעוד יותר חוסר תנועה. כלומר, כל הדברים הללו מפחיתים פעילות, זרימת הדם עוד יותר יורדת, גדל הסיכוי להחמרה בפטרת והחמרה בפצעים. טיפול בכל אלה, מבעוד מועד, מפחית כאב וסבל, מוריד את הרגישות בכפות הרגליים ומסייע להתמודדות כללית עם המחלה.

מניעת פטרת, זה אפשרי

הטיפול בכפות הרגליים מתחיל במודעות אך לא מסתיים בכך. יש לשמור על היגיינה. להגן על הרגל באמצעות נעליים נוחות. חשוב להימנע מהליכה ברגל חשופה. לא מומלץ להשתמש במקלחות ציבוריות או ללכת יחפים בבריכה ואף בבית. עיסויים לכף הרגל יכולים להיטיב עם זרימת הדם ומניעת בצקות. במידה וזוהו פצעים, יש לפנות לרופא לצורך טיפול. כדאי להקפיד על פדיקור רפואי באופן קבוע. ואם זוהתה בעיה של פטרת הרגליים, יש מה לעשות. משחות נגד פטרת, לק אנטיספטי ומשחות חיטוי. במידת, הצורך ניתן להשתמש בתרופות מרשם (בהתייעצות עם הרופא המטפל). כמו כן, גם טיפולים טבעיים יכולים להועיל, למשל מריחת שמנים אתריים.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
סיכון מוגבר לפטרת הציפורניים בקרב חולי סוכרת
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן