מזונות מתוקים לחולי סוכרת – סיום הרומן

מזונות מתוקים לחולי סוכרת - סיום הרומןלמרות שבעבר הסברה בעולם הרפואה קבעה שאנשים עם סוכרת צריכים להימנע מכל הסוכרים והממתקים, היום ידוע שסוכר וממתקים אינם מגבירים את רמת הסוכר בדם יותר ממזונות אחרים המכילים בעיקר פחמימות.

למעשה, אם אנשים עם סוכרת יימנעו מכל הסוכרים על מנת לשמור על בריאותם, הם לא יאכלו פירות או ישתו חלב, בשל תכולת הפחמימות והסוכרים שלהם. אך חולי סוכרת, בדיוק כמו אנשים אחרים, צריכים להקפיד על החלפת מזונות כגון ממתקים, במזונות בריאים.

ההיבט החשוב עליו צריכים להקפיד חולי סוכרת שרוצים לאכול מזונות מתוקים, הוא להבין את נושא הקלוריות, העלייה במשקל והשליטה התקינה ברמות הסוכר בדם.

סוכרים ומתוקים – מתי ההתמכרות מתחילה להזיק?

כשחולה סוכרת מקפיד על תזונה נכונה ובריאה המתאימה לדרישות ההקפדה למניעת התקפים, גופו מאוזן והתמכרות לסוכרים לא אמורה להתפתח. במיוחד אם הוא מבין את המאכלים המתוקים המותרים לחולי סוכרת. אך לעתים המחלה גורמת לתחושת רעב והשתוקקות. כלומר, החולה "רעב" למשהו אחר, וכשלא נזהרים, התסמינים עלולים להחמיר.

הוא מבקש "להקהות את התחושה" עם מאכלים מתוקים, אך זוהי אכילה שאינה מודעת. חולה סוכרת צריך להתחיל להתבונן על הרצון לאכול מאכלים מתוקים כתסמין, או רמז, החושף מצב אחר. במקרים אלו, מומלץ לו לשאול את עצמו "למה אני באמת רעב?"

הסיבה יכולה להיות רצון לקבל תגמול או פינוק בעקבות עבודה יפה, או שההתמודדות עם אתגרי היום מובילה לצורך בהשגת תחושת התרוממות רוח, או שמדובר במשהו עמוק יותר, כגון מערכת יחסים בעייתית, עבודה מלחיצה או סתם אכילה מתוך שעמום או היסח הדעת.

למה חשוב שחולי סוכרת במיוחד יגמלו מאכילת סוכרים?

כשחולה סוכרת אוכל פחמימות, ללא קשר למקורן, הן הופכות לסוכר ברגע שהן מגיעות לדם. במצב זה, רמות הסוכר מזנקות ומזיקות לגוף, שכן הן מפעילות את הלבלב להפרשת אינסולין במהירות. תפקיד האינסולין הוא לפתוח את הדלת לתאים, לאפשר לגלוקוז להיכנס ממחזור הדם, ולייצב את רמות הסוכר בדם. כשהגלוקוז נמצא בתאים, הוא משמש כאנרגיה או שהוא הופך לשומן מאוחסן אם אינו נחוץ.

חולה סוכרת שאינו מקפיד על תזונה נכונה, גורם לתאים לפתח עמידות לסוכר בדם ולהפחית את השפעות האינסולין. המטרה היא לשמור על איזון צריכת האינסולין, כך שהלבלב יקבל הפסקה ואף יפחית את הצורך באינסולין המגיע מאספקת התרופות.

אז הגיע הזמן לנתק את הרומן עם הסוכר

ההחלטה הטובה הראשונה אותה יכול לבצע חולה סוכרת, היא לאכול ארוחות קטנות וחטיפים במרווחי זמן קבועים לאורך כל היום. הפרשי הזמנים הקבועים בין הארוחות והחטיפים מספק את הרעב הפיזיולוגי, אשר מפחית את התשוקה לזלילת מזונות שאינם בריאים.

בחירת המזונות והחטיפים משמעותית להדיפת התשוקה למתוקים במחלת סוכרת. מומלץ לצרוך שומנים בריאים, חלבונים, דגנים מלאים, קטניות ופחמימות הנמצאות בסיבים, כולל פירות וירקות, ולהימנע מפחמימות מזוקקות. הוספת מקור חלבון טוב או שומן בריא עם פחמימות, מפחיתה את הרעב ומגבירה את תחושת השובע. פירות ואגוזים, או גבינה וקרקרים, הם חלופות מצוינות.

בחירות מזונות אלו מובילות לתחושת סיפוק למשך זמן ארוך יותר כך שניתן לנצח את משחקי " משיכת החבל" בין סוכר וסוכרת. הבריאות משתפרת עם בחירת מזונות שלמים, ולטווח הארוך, והרגלים אלו מסייעים להרוות את התשוקה לסוכר ועמילן, כשרמות הסוכר והאינסולין בדם מתייצבות. אך קמח לבן, משקאות מוגזים, ממתקים, ומזון מהיר ומעובד, ממיטים הרס על הסוכר בדם, האינסולין, המשקל ורמות האנרגיה.

גם הפעילות הגופנית חיונית למניעת ההתמכרות לסוכר

שיטה נוספת להדיפת התשוקה לסוכר בסוכרת מסוג 2, היא להתמקד באורח חיים בריא ובפעילות גופנית. האימונים אינם חייבים להיות מפרכים, אך יש להקפיד על ביצוע לפחות שלושה או ארבעה אימונים בשבוע, למשך ארבעים דקות לפחות.

פעילות גופנית היא אחד ממרכיבי המפתח לשמירת הבריאות בסוכרת, לא משנה מאיזה סוג. הפעילות מסייעת לגוף להשתמש באינסולין ביעילות רבה יותר, מסייעת לייצוב רמות הגלוקוז בדם, ומסייעת לשמירת בריאות הלב.

התרגילים מסייעים אף לשמירת משקל בריא, אשר מסייע לתנגודת לאינסולין. אכילה נכונה ופעילות גופנית קבועה הם השילוב המנצח לטיפול בסוכרת, בריאות כללית טובה, ומניעת התמכרות לסוכר ומתוקים.

 

אולי יעניין אותך גם:

מה לא מספרים לנו על מאכלים ללא סוכר או מופחתי סוכר?

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן