סוכרת הריון במהלך הריון עם תאומים

סוכרת הריון בהריון עם תאומיםסוכרת הריון היא מצב בו רמות הסוכר בדם גבוהות מהממוצע, והדבר עשוי לגרום לתופעות שונות המשפיעות על מהלך ההיריון ועל בריאות האם והעובר.

סוכרת הריון המתרחשת בהריון עם תאומים כרוכה בסיכון גבוה יותר ללקות בסוכרת הריון, כמו גם התופעות והסיבוכים מורכבים יותר הקשורים לסוכרת.

למה מתפתחת סוכרת הריון?

ההורמונים הגבוהים של אישה הרה עשויים לפתח עמידות לאינסולין, וכך נוצר קושי לפרק את הגלוקוז שבדם. כאשר רמת האינסולין גבוהה במיוחד, נוצר מצב של סוכרת הריונית.

כחמישה אחוזים מהנשים ההרות ילקו בסוכרת הריון, ונשים הרות עם תאומים חשופות יותר להתפתחות של סוכרת הריונית, בשל כמות ההורמונים הגבוה יותר. עליה חדה במשקל, כמו גם מיעוט בפעילות גופנית במהלך ההיריון, מהווה גורם מפעיל להתפתחות סוכרת הריון, אך לא בהכרח.

סיכוני סוכרת הריון עם תאומים

ראשית, על אף השם סוכרת הריון, אין כל וודאות כי הסוכרת תחלוף מעצמה עם תום ההיריון. נשים שחלו בסוכרת הריונית ולא טופלו כהלכה, עלולות להמשיך את חייהן עם סוכרת מסוג 2, גם שנים לאחר הלידה. שנית, ישנן סכנות רבות גם לאם וגם לעוברים במהלך ההיריון והלידה עצמה.

בעוד שמשקל לידה גבוה אינו אופיינו להריון עם תאומים, הרי שעלייה תדירה במשקלם עשויה לגרום לחוסר יכולת של הרחם לשאת את המשך ההיריון ולמצב בו יתפתחו צירים מוקדמים. סיבוכים במהלך הלידה, כגון הצורך ליילד באמצעות מלקחיים או בניתוח קיסרי, קשורים אף הם לסוכרת ההיריון, וכן מומים שונים העלולים לפגוע בעוברים.

מאחר והעוברים חשופים לרמות גבוהות של סוכר, הן עשויים לפתח היפוגליקמיה לאחר הלידה ואף להיוולד עם סוכרת או לפתח סכרת במהלך חייהם.

אבחון סוכרת הריון

הסימנים של סוכרת במהלך ההיריון עשויים להיות מתעתעים, מאחר ומרבית הנשים יסבלו מתופעות אלו, ללא קשר לסוכרת, אלא בשל השינויים ההרומונאליים, כמו: עייפות, תחושת יובש בפה, תחושת צמא מוגבר, סחרחורת וקושי בראייה.

לכן, כל הנשים ההרות יעברו בין השבוע ה 24 לשבוע ה 28 של ההיריון בדיקת העמסת סוכר, בה בודקים את סבילות הגוף לשתייה מרוכזת של גלוקוז. התוצאה, תוכל לאשר או לשלול סוכרת הריונית.

כיצד מתמודדים עם סוכרת הריון?

חשוב לציין כי סוכרת הריון מגיבה היטב לגישת הטיפול המשולש הכוללת לטיפולי תזונה, פעילות גופנית וזריקות אינסולין במידת הצורך, או כדורים. התפריט התזונתי מותאם באופן מיוחד לנשים הרות עם תאומים, אשר מאפשר אספקה של אנרגיה זמינה המגיע מדגנים מלאים, סיבים תזונתיים, פירות וירקות.

ההמלצה היא לאכול כל שעתיים-שלוש ארוחות קטנות ומדודות, על מנת לשמור על ערכי הסוכר שבדם. יש לציין, כי התפריט התזונתי של סוכרת הריון שונה מתפריט תזונתי של סוכרת מסוג 2, ולכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ דיאטנית קלינית על מנת לבצע התאמה של התפריט, המותאם באופן אינדיבידואלי בהתאם לשבועות ההיריון, משקלה של האם וערכי הסוכר.

מעקב אחר סוכרת הריונית

באופן תדיר, יש לבדוק את רמות הסוכר בדם, ובכל מקרה של החמרה, יורה הרופא על שילוב של זריקות אינסולין בהתאם לצורך. הקפדה על רמות סוכר תקינות במהלך ההיריון מפחיתות באופן וודאי כל כלל הסיכונים שמנינו מעלה.

סוכרת הריון במהלך הריון עם תאומים היא מצב המחייב התייחסות מיוחדות וטיפול מקדים בהתאם, על מנת למנוע סיבוכים בהריון, בלידה ואף אחריה. טיפול הרופא המטפל ותזונה נכונה בהנחיית דיאטנית, יוכלו למזער את הסכנות להן חשופות נשים שלקו בסוכרת הריונית.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן