משקאות ממותקים וסוכרת הריון

סוכרת הריון ומשקאות ממותקיםסוכרת הריון אשר מתפתחת בנשים הרות, הולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר, ועלולה לפגוע הן בבריאות האם והן בבריאות העובר. מעבר לכך, היא עלולה להוות סימן להתפתחות סוכרת בשלב מאוחר יותר בחייה של האם.

על פי הנתונים הסטטיסטים כ 14% מכלל הנשים ההרות בארצות הברית, מפתחות סוכרת הריונית, במיוחד בשלב הטרימסטר האחרון להריונן. לכן, מחקרים רבים נעשים בכדי לנסות למנוע מצב זה, או לפחות לטפל בו לפני התפתחותו. מחקר אמריקאי חדש מצא כי שתיית משקאות קלים ממותקים במהלך ההיריון עלולה להעלות את הסיכון להתפתחות סוכרת.

הגורמים לסוכרת הריונית אינם ברורים די צורכם, ומחייבים עוד מחקרים רבים. עם זאת, על פי מחקר זה, שתיית משקאות ממותקים בכמויות גדולות (של יותר מחמש כוסות בשבוע) עלול להוות גורם להתפתחות זו. המחקר כלל שתי קבוצות, אשר אחת מהן נהגה לשתות כמויות גדולות של משקאות, והשנייה, אשר היוותה קבוצת ביקורת התנזרה ממשקאות אלו.

הסיכון בסוכרת הריון

סוכרת הריונית מופיעה ומתפתחת בשלבי ההיריון השונים. לרוב, היא מתפרצת באופן גלוי, בחודשי ההיריון המתקדמים. כבר מתחילת ההיריון, עוברות הנשים ההרות בדיקות דם לגילוי הסוכרת, וידועות בשם "העמסת סוכר". בדיקות אלו נעשות כבדיקות סקר, לכלל הנשים, בכדי לנסות לאתר את הנשים אשר נמצאות בקבוצת סיכון.

הנשים מתבקשות לשתות כמות גדולה של סוכר, ובבדיקת הדם העוקבת נמדד קצב ירידת הסוכר בדמן, עד לתוצאה יציבה אשר משקפת את יעילות האינסולין. הסוכרת עלולה לפגוע באם, בעובר ועלולה לגרום לסיבוכים בלידה, ואף להשלכות עתידיות מאוחרות יותר.

הסוכרת ההריונית, עלולה לפגוע בעוברים, כך שהם נולדים גדולים מאד במשקלם, באופן אשר מסבך ומסכן את תהליך הלידה. משקל גבוה של העובר ידרוש, על פי רוב לידה בניתוח קיסרי, על מנת למנוע מצב של תקיעת הכתפיים בתעלת הלידה, או לידות מכשירניות מסוגים שונים אשר מהוות טראומה הן לאם והן לעובר.

מעבר לסיבוכי הלידה, גם לאחר הלידה עלולים להיגרם סיבוכים רבים. רמת הסוכר הנמדדת בדמם של תינוקות אלו נמוכה מאד, באופן מפתיע, ועלולה לגרום לתופעות בלתי רצוניות כמו סיבוכי נשימה. כמו כן, ישנה טענה כי תינוקות אלו, הנולדים שמנים, יפתחו בעיות השמנה גם בבגרותם וסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 במהלך חייהם.

מהלך המחקר

המחקר כלל שתי קבוצות נשים: האחת נטתה לשתות כמות גדולה של משקאות ממותקים, והשנייה, אשר היוותה את קבוצת הביקורת, התנזרה ממשקאות אלו.

מסקנות המחקר היו, כי קבוצת הנשים אשר שתתה יותר מחמש כוסות ממותקות במהלך השבוע הייתה בעלת סיכון של 22% יותר לפתח סוכרת היריון, בהשוואה לנשים אשר לא שתו כלל משקאות ממותקים.

הסברה היא כי, המשקאות הממותקים אשר דורשים ייצור אינסולין מוגבר, פוגעים בסופו של דבר בתאי הלבלב, עד כדי התפתחות סוכרת, בה תאים אלו לא מתפקדים או מתפקדים באופן חלקי ולא יעיל. כמו כן, ספיגת הסוכר בעקבות השתייה המהירה נעשית גם היא באופן מהיר, כך שגם הירידה ברמות הסוכר הינה מהירה.

עם זאת, מגבלת המחקר הקיימת היא שהוא נעשה בקרב נשים השותות משקאות ממותקים מסוגים שונים, אולם לא על משקאות קולה, אשר הינם נפוצים ושכיחים מאד בארצות הברית, כמו גם בישראל.

משקאות ממותקים עשויים להיות מיצי פירות, או מיצים תעשייתיים אחרים. למרות שמחקר זה הינו ראשוני, מסקנת החוקרים הייתה להמעיט ואף להפחית כליל את שתיית המשקאות הממותקים מכל סוג שהוא במהלך ההיריון, הן מחשש להתפתחות סוכרת הריונית והן מחשש להשמנה נוספת שאינה בריאה במשקלה של האם ההרה.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן