מדרסים לחולי סוכרת – למה מומלץ?

מדרסים לחולי סוכרת - למה מומלץ?מדרסים נחשבים לפתרון מצוין עבור ספורטאים ולכן גם לאנשים הסובלים מכאבים בכפות הרגלים, בגב, באזור העקב. אך לא רק למקרים אלה לכן למצבים של בוהן קלובה, קשת גבוהה או דלקת בגיד אכילס מהווים המדרסים פתרון מצוין.

סוגים איכותיים של מדרסים יתאימו מאוד גם לאנשים בכל גיל הסובלים מסוכרת. להלן נראה מדוע זה מומלץ ובמה זה יכול לסייע.

למניעת כיבים ופצעים

חלק מסימני ההיכר של הסוכרת כוללים הופעה של פצעים, כיבים או יבלות בכף הרגל. ישנם טיפולים רפואיים ותרופות שיכולים לסייע לריפוי, אולם לא תמיד די בכך. שימוש בנעליים לא נוחות או לוחצות וכן פיזור לא מתאים של עומס ואי טיפול במדרך לא מאוזן של כף הרגל יזרזו הופעה מחודשת של הכיבים והפצעים.

מלבד הצורך החשוב באיזון הסוכרת ותזונה מתאימה יועילו מאוד המדרסים לחלוקה נכונה של עומסי המשקל על כף הרגל. אם אתם סובלים מסוכרת, אם ילדיכם או הקרובים לכם סובלים מתופעות כגון כיבים ופצעים בכף הרגל, באזור העקב או בקצות האצבעות, מדרסים יכולים להיות אפקטיביים מאוד.

למניעת בצקות ונפיחות

מלבד כיבים ופצעים, מדרסים לחולי סוכרת יכולים להועיל עד מאוד גם למניעה או לטיפול בבצקות ונפיחות. יותר מכך, בקרב חלק מחולי הסוכרת ישנה פגיעה עצבית שיוצרת אי נוחות ואף כאבים. אם כאבים ברגליים מלווים בנזק עצבי, מדרס שיאפשר חלוקת משקל נכונה יותר יהווה מקור לתחושה הרבה יותר נוחה ונעימה. אפשר לשקול גם שימוש בגרב אורתופדית מיוחדת.

עבור חולי סוכרת ניתן להתאים את המדרסים שיועילו להם במידה הרבה ביותר. הם יכולים להיות מדרסים ביומכניים אולם לפעמים מה שנחוץ אלה הם מדרסים בדרגת רכות גבוהה.

את המדרס ניתן להתאים באופן אישי על פי מבנה כף הרגל ובהתאם לאופי מיקום הכאב. גם במידה והחולה הסוכרתי עבר טיפול רפואי בכף רגל שכבר נפגעה ניתן להשתמש באביזרים אורתופדיים לשיקום ולהחלמה.

התאמת מדרס אידיאלי

התאמה של מדרסים אורתופדיים המיועדים לחולי סוכרת תוכל להקטין את הסיכוי לפציעה ולנזק נוסף. מדרסים יכולים להקל על הכאב ולסייע לחולה לשמור על אורח חיים רגיל ככל האפשר.

מי שאיננו בטוח איזה מדרס יתאים לו יוכל להגיע למכון המתמחה בהתאמת מדרסים ושם יבצעו מדידה של כף הרגל ובדיקה אנטומית. לרוב, יתבקש המטופל ללכת ולעמוד על מנת שניתן יהיה לאבחן את אופי העומס וצורת היציבה. ניתן להגיע עם המלצה של הרופא המטפל, שיכולה להיות בעלת משקל לצורך התאמת המדרס האידיאלי.

מדרסים ונעלים נוחות

כאבים בכפות הרגליים יכולים להיות תוצאה לא רק של מחלת הסוכרת. כאב יכול להיות תוצאה של מבנה הרגל, דלקת באזור העקב או גיד אכילס, רגל שטוחה. מדרס יכול לסייע לאנשים הסובלים במקביל לסוכרת גם מכאבי גב טורדניים או כאבי ברכיים.

שילוב שיכול להיות מומלץ מאוד לחולי סוכרת כולל התאמה של מדרסים ושימוש בנעלים רחבות. יש לקחת בחשבון שיתכן והנעל הקיימת תהיה פחות מתאימה ויהיה צורך להחליף את הנעל במקביל להתאמת מדרס. אם זהו המדרס הראשון שלכם, יתכן ותידרש נעל במידה גדולה יותר, כדי שלא ייוצר לחץ נוסף על כף הרגל.

לסיכום, מדרסים לחולי סוכרת חשובים מאוד כדי להפחית את הלחץ על כף הרגל. הם מועילים אם סובלים מבצקת או כיבים ויש מדרסים שיתאימו למחלימים מניתוח וכן לאנשים שעבור כריתה של אזור פגוע ברגל הסוכרתית. שימוש במדרס בדרגת רכות מותאמת ובעיצוב המתאים לכף הרגל יפחית כאבים וימנע הופעה מחודשת של פצעים הנובעים מלחץ או עומס.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן