החטיפים הבריאים ביותר לסוכרת

החטיפים הבריאים ביותר לסוכרתחולי סוכרת ודאי מכירים את הצורך לוותר על חטיף מתקתק בין הארוחות על מנת שלא לגרום לזינוק ברמת הסוכר בדם. ובכן ישנן חלופות בריאות המהוות ארוחות ביניים ואשר יספקו עונג כמו חטיף מתוק. האפשרויות הינן זמינות ופשוטות להכנה ויספקו נשנוש טעים ובריא מבלי לחשוש לרמת הסוכר בדם.

הטיפול הטוב ביותר בסוכרת הוא פשוט למנוע אותה, על מנת להימנע מהתלות בתרופות יש לשמור על איזון ברמת סוכר בדם וזאת ניתן לעשות עם תחליפים בריאים לחטיפים הפחות בריאים, החלופות הינן טעימות ומשביעות ומשפיעות לטובה על האיזון של רמות הסוכר בדם.

  1. אגוזי מלך

אגוזים ידועים כמקור מצוין לחלבונים, לסיבים תזונתיים ולשומן בלתי רווי, מכאן שהם מזינים ומתעכלים באופן איטי. מתוך מחקרים אף עולה כי האגוזים מעודדים רגישות לאינסולין ובכך מסייעים במניעת סוכרת מסוג 2. צריכה קבועה של אגוזים הוכחה כמשפרת את תפקודם של התאים האנדותליים- תאים במרפדים את כל הדם, אותם תאים אשר נפגעים ראשונים כאשר רמת הסוכר הגבוהה מתחילה לעורר הרס בגוף.

2. קרקרים מחיטה מלאה

עשירים בסיבים תזונתיים ומאטים את פעולת העיכול, כך מתקבל שחרור מבוקר יותר של הסוכר בדם. הקרקרים אולי לא יכולים לבוא בפני עצמם, אולם תוספת של חמאת בוטנים ומעט קינמון אשר ידוע כמפחית את רמת הסוכר בדם יהפכו אותם לפינוק מענג ומושלם לבריאות.

3. חומוס

קטניות מכילות סיבים תזונתיים אשר יעילים לשמירה על רמת הסוכר בדם אף יותר מאלה המצויים בחיטה מלאה. החומוס יכול להוות בנוסף למנה עיקרית גם חטיף נהדר, כאשר את הגרגירים ניתן לתבל ולהפוך אותו גם למטבל לירקות או לממרח על גבי קרקרים. בנוסף לחומוס גם השעועית ידועה כמכילה סיבים ובעלת ערך גליקמי נמוך.

4. אבוקדו עם חומץ בלסמי

את האבוקדו ניתן לחצות לשניים, להוציא ממנו את הגלעין ולטפטף מעליו מעט חומץ בלסמי, כך שהוא הופך למעדן של ממש, את האבוקדו ניתן לאכול עם כפית והוא מתאים במיוחד לסוכרתיים בזכות העובדה כי הוא מכיל סיבים תזונתיים ושומנים הטובים לגוף והמסייעים בשמירה על יציבות רמת הסוכר בדם. האבוקדו עשיר במינרלים דוגמת אשלגן אשר הינו בעל השפעה חיובית על מערכת העצבים.

5. אגס ותפוח פרוסים

פירות מהווים חלופה בריאה וטעימה לכל נשנוש או חטיף, הפרי העסיסי והטרי מכיל כמות מופחתת של קלוריות לעומת מזונות מתוקים אחרים כאשר האגס והתפוח מהווים בחירה מוצלחת במיוחד נוכח העובדה כי הם מכילים סיבים תזונתיים ואינם מעלים את רמת הסוכר בדם.

6. פופקורן

בחירה בפופקורן דל שומן להכנה מהירה היא בחירה מושלמת בנשנוש קל עבור חולי סוכרת ובעבור אלה הרוצים לשמור על רמת סוכר מאוזנת. הפופקורן מכיל רכיבים המתעכלים באיטיות ומשום שהוא קל ואוורירי כמות הקלוריות אותה הוא מכיל נמוכה בהשוואה לחטיפים אחרים כגון צ'יפס בשקית.

7. יוגורט

עשיר בוויטמין D ובסידן העשויים לסייע במניעת ההתנגדות לאינסולין ובכך מסייע לשמירה על רמת סוכר תקינה בדם. הסידן גורם לעיכוב בתהליך ספיגת השומן במעי ובכך מונע היווצרות תאי שומן, כך שהיוגורט גם מזין וגם דיאטטי. יוגורט דל שומן המהווה מטבל לירקות יוצר ארוחה טעימה ובריאה.

8. צ'יפס מבטטה

לא מדובר בצ'יפס המטוגן בשמן עמוק אלא כזה האפוי בתנור מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור חולי הסוכרת וזאת משום שהבטטה מהווה גורם מאזן של רמת הסוכר ומפחיתה את ההתנגדות לאינסולין. הבטטות הינן בעלות ערך גליקמי נמוך מזה של תפוחי האדמה ולכן השפעתה מתונה ביותר על רמות הסוכר בדם. בנוסף לבטטה ערך מוסף בזכות רכיב הקרוטנואיד שבה אשר מסייע במלחמה בסוכר בדם.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן