הקשר בין אכילה מהירה וסוכרת

במחקר אשר נערך בליטא נמצא קשר בין קצב האכילה לבין מחלת הסוכרת. נמצא כי קצב אכילה מהיר מהווה גורם סיכון בלתי תלוי לסוכרת מסוג 2. כלומר, גם אם מורידים את גורמי הסיכון האחרים- אכילה בקצב מהיר מגבירה את הסיכון ללקות במחלת הסוכרת.

המחקר השווה נתוני בריאות ושאלונים הקשורים להרגלי אכילה. בקרב הנשאלים השתתפו כ- 234 חולי סוכרת אשר מחלתם אובחנה לאחרונה ו- 468 אנשים בריאים שחפפו לחולי הסוכרת במינם ובגילם. החוקרים בדקו גם גורמי סיכון אחרים כמו: היסטוריה משפחתית, השכלה, פעילות גופנית, BMI, היקף מותניים והרכב שומנים בדם ומצאו כי הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2 גבוה פי 2.5 בקרב האנשים אשר דיווחו כי הם אוכלים מהר מאוד מאשר שאר המשתתפים.

אכילה מהירה מעלה סיכון לסוכרת

נתונים דומים הוצגו בקונגרס הבינלאומי לאנדוקרינולוגיה שנערך בפירנצה, איטליה- הסבירות לחלות בסוכרת גבוהה פי 2.5 בקרב אנשים אשר אוכלים את מזונם במהירות לעומת אנשים שאוכלים לאט יותר. חשוב להבהיר כי המחקר מצא קשר בין קצב אכילה מהיר לבין הסיכון לסוכרת, אולם הוא אינו מוכיח כי קצב האכילה הוא הסיבה לסיכון הגבוה למחלה.

סוכרת מסוג 2

סוכרת מסוג 2 נחשבת לסוכרת של המבוגרים מכיוון שהיא פוגעת בעיקר במבוגרים מעל גיל 30. המחלה מתפתחת לאט ומתגלה לרוב באופן מקרי על ידי בדיקת דם שיגרתית. כ- 90% מחולי הסוכרת חולים בסוכרת מסוג 2.

ההשמנה נמצאה כגורם סיכון המשמעותי ביותר לסוכרת מסוג 2 ולכן אורח חיים לקוי הכולל תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית משפיעים על הסיכוי ללקות במחלה. לינה ראדביצינה, חוקרת מובילה מאוניברסיטת ליטא טוענת כי סוכרת מסוג 2 הפכה למגפה בעולם המערבי. עוד היא אומרת כי "ישנו שילוב בין גורמים מוּלָדים וגורמים סביבתיים. חשוב לנו לאבחן את מכלול הגורמים ולבודד את הסיבות למחלה על מנת לעצור את התפשטותה".

לאכול בנחת

בעקבות הנתונים הללו מומלץ לכל אחד ליהנות מארוחתו ולאוכלה בקצב איטי. אכילה איטית, מעבר לתרומתה הבריאותית, יכולה להוות הזדמנות מצויינת לאיחוד המשפחה ובילוי עם חברים. לעיסה איטית מעוררת את בלוטות הרוק ומעודדת את הגוף לעכל את המזון באופן יעיל יותר. כמו כן, אכילה איטית עוזרת לתחושת השובע ולכן עוזרת לשמור על משקל תקין. כך או כך, אכילה איטית תורמת לבריאות האדם.

הקשר בין תזונה נכונה לחולי הסוכרת

תזונה נכונה ופעילות גופנית חשובה לכל אחד, במיוחד לחולי הסוכרת. קיימים סוגי מזונות המשפיעים ישירות על המעגלים הביוכימיים של הגוף ועלולים לגרום נזק לאדם בריא או להרע את מצבו של אדם החולה בסוכרת או לחלופין להיטיב עימו ולשפר באופן משמעותי את איכות חייו. לכן, חשוב לשמור על פעילות גופנית קבועה ולהקפיד על תזונה מגוונת ונכונה המשלבת פירות, ירקות וסיבים תזונתיים.

אכילה נכונה עבור חולי סוכרת

  • להרבות באכילת פירות וירקות מכל קשת הצבעים.
  • לצרוך מזונות המורכבים מעמילן כמו גזר, תרד, ברוקולי בנפרד מן הארוחות.
  • להעדיף חיטה מלאה ולכלול קטניות כמו עדשים ושעועית בארוחה.
  • לאכול דגים לפחות פעמיים בבוע.
  • להעדיף בשר רזה ולהסיר את העור מין העוף.
  • לצרוך מוצרי חלב דלי שומן.
  • לשתות מים ולהימנע משתייה מתוקה.
  • לא לאכול חטיפים וקינוחים עתירי קלוריות.

לסיכום, נמצא קשר בין קצב אכילה מהיר לבין הסיכון לסוכרת. אכילה איטית ביחד עם שמירה על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה עוזרים למנוע את הופעתה ולהפחית את גורמי הסיכון.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן