Site icon המרכז לאבחון וטיפול בסוכרת

תזונה מומלצת לנשים עם סוכרת הריון

הסוכרת הינה מחלה שקשורה לחוסר איזון ברמת הסוכרים בדם. ניתן לחלק את מחלת הסוכרת לשני סוגים: הראשונה, סוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים)- חולים בסוכרת מסוג זה נזקקים לזריקת אינסולין באופן קבוע והשנייה סוכרת מסוג 2 (סוכרת מבוגרים)- סוג זה מתפתח לאיטו וקשור בקשר הדוק להתנהלות אורח החיים של האדם ובעיקר להשמנת יתר.

אף על פי שמחלת הסוכרת הינה מחלה ללא מרפא, ניתן להגיע לאיכות חיים גבוהה בצידה באמצעות שילוב נכון של תזונה, פעילות גופנית ותרופות.

סוכרת הריון

סוכרת מסוג זה הינה שלוחה של סוכרת מבוגרים מסוג 2. בזמן הריון עובר גופה של האשה שינויים הורמונאליים קיצוניים. שינויים אלה יכולים להוביל לרמת סוכר מוגברת בדם ולייצור הורמונים רבים המתנגדים לייצור האינסולין כגון קורטיזול המשתחרר בתגובה למצבי לחץ.

כ3-5% מן הנשים ההרות מפתחות סוכרת הריון. כאשר מאבחנים סוכרת הריונית קיים חשש כי מצב זה יחזור על עצמו במהלך כל הריון. חוסר איזון ברמת הסוכר בדם עלול להשפיע באופן ישיר על העובר ועל האם- גדילת יתר של העובר, מומים מולדים, מוות העובר ועוד.

סוכרת הריון – תפריט תזונתי בריא

שמירה על תזונה נכונה והיצמדות לתפריט עוזרות לאישה לשמור על עלייה רצוייה במשקל ועל רמות סוכר תקינות בדם. התפריט נבנה על ידי התזונאית בהתאם למשקלה של האישה טרם ההריון וכולל את כל הערכים התזונתיים. המטרה של התפריט לעזור לאישה להגיע לרמת גלוקוז תקינה בדם.

 

אולי יעניין אותך גם:

התמכרות לפחמימות – יש דבר כזה בכלל?

Exit mobile version