Site icon המרכז לאבחון וטיפול בסוכרת

האגודה לסוכרת נעורים

האגודה לסוכרת נעורים בישראל הוקמה בשנת 1981 על ידי הורים לילדים סוכרתיים, והיא חלק מרשת של אגודות עולמיות הפועלות בין השאר בארה"ב, אוסטרליה, קנדה, בלגיה, איטליה, יון, שבדיה, אנגליה ועוד.

אגודות אלה משתייכות לקרן העולמית לחקר סוכרת הנעורים (JDRF), המשקיעה מיליוני דולרים בחקר המחלה ובניסיונות למצוא לה מרפא. אחת המטרות המרכזיות של הקרן היא לקדם את המחקר בתאי גזע כמקור להפקת תאי ביטא והיא מממנת מחקרים בנושא ברחבי העולם. סניפי הקרן ברחבי העולם משקיעים משאבים רבים בגיוס תרומות למען מציאת מרפא למחלה ותומכים במחקרים יותר מכל גוף אחר.

פעילות שוטפת

מעבר לתמיכה במימון המחקר הבינלאומי למציאת מרפא לסוכרת, האגודה הישראלית עושה רבות למען שיפור חייהם של החולים ומשפחותיהם וכן להגברת המודעות למחלה ולהשלכותיה.

משאבים רבים משקיעה האגודה בפעילות למען חולי סוכרת הנעורים בארץ ובמתן הטיפול המתקדם והטוב ביותר שקיים עבור חולים אלה. האגודה עומדת בקשר רציף עם מרפאות סוכרת סוג 1 ברחבי הארץ, מעודכנת בכל אפשרויות הטיפול הקיימות ואף תורמת להן מכשירים חדשניים, כדוגמת המכשיר היקר לבדיקת ההמוגלובין המסוכרר, ותרופות חדשות, שאינן כלולות בסל הבריאות. האגודה אף מממנת בדיקות שאינן נכללות בסל הבריאות.

על מנת לסייע לחולים בשגרה היומית, האגודה לסוכרת נעורים מסייעת לחולים בהשאלת סנסורים למדידת סוכר, ובכך מסייעת לחולים רבים לשמור על איזון ברמת הסיכון ולקיים שגרת חיים שלווה. כמו כן, האגודה פועלת למען הכללת סנסורים אלה בסל הבריאות.

קידום זכויות החולים

האגודה לסוכרת נעורים שמה לה למטרה לקדם את זכויות החולים, על מנת לאפשר להם שגרת חיים נורמטיבית. פעולות האגודה הן מול משרדי הממשלה השונים, בהם משרד הבריאות, המשרד לביטוח לאומי ומשרד החינוך. בין המטרות ניתן למנות את המאבק להכנסת תרופות וטכנולוגיות חדשות לסל הבריאות, קידום הזכויות מול הביטוח הלאומי, סיוע בהתנדבות לצה"ל, טיפול בעניין החולים מול משרד התחבורה ועוד.

העלאת המודעות

האגודה לסוכרת נעורים מקיימת באופן שוטף כנסים וימי עיון מקצועיים לחולים ובני משפחותיהם, על מנת לצייד אותם בכל המידע העדכני והדרוש לשיפור איכות חייהם. הכנסים השונים מיועדים לחולים בקבוצות גיל שונות ומספקים לכל קהל את המידע הספציפי הנחוץ לו, כך שכל חולה מרגיש שהוא חלק מקהילה תומכת ואכפתית.

קהילה תומכת

האגודה לסוכרת נעורים עורכת פעולות שונות עבור החולים הצעירים ובני משפחותיהם. מלבד נופשוני סוף שבוע משפחתיים ותומכים בבתי מלון ברחבי הארץ, האגודה מפעילה גם קייטנות קיץ, בהן לוקחים חלק מאות ילדים בגילאי בית הספר.

בקייטנות הילדים רוכשים כלים להתמודדות עם המחלה ולהתנהלות עצמאית בתוך שיגרה וסביבה "רגילות". כמו כן, מושם דגש רב על שמירה על אורח חיים בריא ותזונה נכונה.

בין הפעילויות השוטפות של האגודה, שמטרתן לתמוך בחולה ולהעניק לו כוחות להתמודד עם הקשיים, ניתן למנות את פרויקט החונכות, בו לכל חולה צעיר מוצמד חונך סוכרתי בוגר, את פורום הסוכרתיים לחולים הבוגרים, המקיים קבוצת תמיכה שוטפת, ואת מפגשי תמיכה להורים ולילדים עם סוכרת נעורים.

כל הפעולות הללו מלוות על ידי אנשי מקצוע והן מהוות נדבך חשוב בהתמודדות החולים הצעירים עם המחלה. מידע נוסף על פעילויות התמיכה של האגודה ניתן למצוא באתר.

העלאת המודעות הציבורית

לאור העליה בשכיחות סוכרת נעורים בארץ ובעולם, התעורר הצורך להעלאת המודעות של הציבור הכללי למחלה ולהשלכותיה. מלבד הפעילות השוטפת למען החולים, האגודה לסוכרת נעורים מקיימת שיתופי פעולה עם גופים מסחריים שונים, התומכות באגודה ובפעולותיה. האגודה עושה רבות למען החולים והעלאת המודעות הכללית למחלה מסייעת לחולים החדשים, המתקשים להסתגל לשגרת המחלה בקרב הסביבה הבריאה המקיפה אותם.

Exit mobile version