רופא מומחה לסוכרת

רופא מומחה לסוכרתכאשר מתגלית מחלת הסוכרת הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים, היא מעוררת חרדה רבה, כמו גם שאלות רבות. מטופלים רבים מעוניינים ברופא אשר ילווה אותם בשלבים השונים של המחלה ויוכל לענות על כל השאלות ולפזר את מסך הערפל.

רופא מומחה לסוכרת יכול להקדיש את כל זמנו למטופל ולבני משפחתו ולהעניק לחולה סוכרת את הטיפול המיטבי בכדי למנוע את הסיבוכים הפוטנציאליים אשר עלולים לפרוץ בעקבות המחלה. כמו כן, רופא מומחה לסוכרת מעודכן בכל החידושים הבינלאומיים, כפי שהם באים לידי ביטוי בכנסים המוקדשים לנושא זה.

בשלביה הראשונים של הסוכרת או בשלב של טרום סוכרת, ירצה החולה לשאול שאלות רבות על המחלה ועל דרך הטיפול בה, אולם שלבים אלה יכולים להימנע ולהיעצר רק באמצעות תזונה מאוזנת ופעילות גופנית. לחלק גדול מהחולים בסוכרת סמויה, כלל לא תתפתח סוכרת גלויה, והם לא יסבלו כלל מהתסמינים הידועים.

לכן הפנייה לרופא מומחה לסוכרת לא נעשית בשלבים אלה, אלא בשלבים מאוחרים יותר, כאשר הסוכרת דורשת טיפול מורכב יותר אשר לוקח בחשבון פרמטרים רבים ממערכות גף שונות. בנוסף, אפשר לפנות לרופא מומחה לקבלת חוות דעת רפואית על המחלה.

תפקידו של רופא מומחה לסוכרת

בדרך כלל רופא מומחה לסוכרת יהיה אנדוקרינולוג. אנדוקרינולוגיה הינה תת התמחות של רפואת משפחה או ילדים, ומטפלת בכל הנושאים והמחלות הקשורות לבעיות הורמונליות. ככלל מחלות אלה, קשורה גם הסוכרת אשר הינה מחלה אשר פוגעת בפעילות הורמון האינסולין.

לרוב הרופא אשר מתמחה בסוכרת הינו אנדוקרינולוג המטפל אך ורק בסוכרת, מכיוון שהאנדוקרינולוגיה מתפרסת על פני תחומים רבים, בדרך כלל נרחבים. לפעמים, רופאים אלה משתתפים באופן פעיל במחקר באחת מהאוניברסיטאות הגדולות כחלק מקבוצות מחקר אשר חוקרות תחום זה.

רופא מומחה זה, בדרך כלל יעבוד במרפאות מקצועיות לסוכרת, אשר מאגדות תחת קורת גג אחת את כלל הטיפולים אשר חולי הסוכרת זקוקים להם, כמו למשל עזרה נפשית, דיאטנית קלינית, מומחה בסיבוכי כף רגל ועוד.

מרפאת סוכרת, בדרך כלל, עומדת בחזית הטכנולוגית ויכולה לתת לחולים את הטיפולים והייעוציים האופטימליים והמתאימים ביותר למצבם.

מרפאות אלה, עלולות להיחשב כרפואה פרטית אשר דורשות תשלום עבור השירותים אשר הן נותנות, אולם תוצאות הטיפול בסוכרת וחוסר הסיבוכים של המחלה מהווים יתרון גדול למרפאות אלה. עם זאת, רופא מומחה לסוכרת יכול גם לעבוד במרפאות קופת חולים או במרפאות המסונפות לבתי חולים ציבוריים.

הפניה לרופא מומחה לסוכרת

לא תמיד מופנה המטופל לרופא מומחה מיד עם אבחון הסוכרת. מכיוון שמחלת הסוכרת כה שכיחה, בעיקר בגילאים המבוגרים, לא ממהרים רופאי המשפחה לשלוח את המטופלים לרופאים מומחים.

בשלבים הראשונים של הסוכרת (אשר לפעמים הם הקריטיים ביותר), רושם רופא המשפחה המלצות להפניה לדיאטנית ולפעילות גופנית עקבית. במידה וטיפול זה לא עוזר, יכול רופא המשפחה, אף לרשום תרופות ראשוניות לאיזון הסוכרת.

רק כאשר בדיקות הדם והסוכר ממשיכות להיות גבוהות, יישלח המטופל לרופא מומחה לסוכרת. פעמים רבות, הדיאטה והפעילות הגופנית בשילוב ירידה במשקל, מצליחים לשמור על המצב הקיים ואפילו לשפר את איזון הסוכר.

כאשר ההפניה לרופא מומחה נעשית דרך קופת חולים, סביר להניח כי לא תהיה בעיה במציאת הרופא המתאים. עם זאת, כאשר נעשית הפנייה על ידי החלה באופן פרטי, חשוב לוודא כי הרופא המגדיר עצמו מומחה לסוכרת הוא אכן כזה.

יש לבקש את רישיון הרפואה וקורות החיים המעידים על היותו מומחה ובעל מקצוע. כמו כן, אפשר לבדוק באתר משרד הבריאות כי הרופא הוא אכן אנדוקרינולוג מומחה לסוכרת. ההמלצה היא להתרחק מרופאים מומחים אשר מציעים פתרונות מהירים ולא מוכחים לטיפול בסוכרת, מחשש כי יהיו רופאים מתחזים.

ראו גם:
טלרפואה לחולים בסוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן