צמחי מרפא לטיפול בסוכרת

ההתמודדות עם איזון סוכרת הינה משימה לא קלה. לרוב, איזון רמות הסוכר בדם, נעשה באמצעות תזונה בריאה ופעילות גופנית. מרבית החולים יזדקקו גם לטיפול תרופתי משולב, על מנת לשמר ערכי סוכרת תקינים ולנסות לא להגיע לתנודות קיצוניות ברמות הסוכר.

מצבים אלה מסוכנים מאד לחולים והם יעשו ככל האפשר למנעם. תופעות הלוואי הרבות אשר משויכות לתרופות הסוכרת (כמו נובונורם ואמריל), מובילות חולים רבים לעבר הרפואה האלטרנטיבית וחיפוש אפשרויות טיפול נוספות, טבעיות יותר.

ההמלצה להשתמש בצמחי מרפא הינה נכונה בעיקר לאנשים אשר נמצאים בשלבים הראשונים של מחלת הסוכרת, או בשלב הטרום סוכרתי. בשלבים אלה, אין סיכון ממשי באי לקיחת התרופות הכימיות ובהתבססות על צמחי המרפא. כמו כן, יעילותם של צמחי המרפא הוכחה כיעילה יותר בשלבים אלה, כחלק מרפואת האירוודה ורפואות מזרחיות אחרות.

פעילותם של צמחי המרפא

שיטת האירוודה הינה שיטת ריפוי עתיקת יומין הנפוצה במיוחד באזורי הודו וסין. שיטה זו מאמינה בקשר שבין הגוף והנפש ובאיזון תזונתי, אשר נכון ומועיל למגוון מחלות. ההבטחות הגלומות ביעילותם של צמחי המרפא, מרקיעות שחקים.

יש האומרים כי הם מעוררים את תאי בטא של הלבלב לייצר שוב אינסולין, ויש הגורסים כי תפקידם העיקרי הוא בצמצום תנגודת הגוף לאינסולין או הפחתת ייצור הגלוקוז בכבד. מכיוון שהמחקר הקשור בתפקוד צמחי מרפא קיים באופן מוגבל, תפקודים אלה לא הוכחו עד הסוף. עם זאת, שיטת טיפול זו צוברת תאוצה ופופולאריות ניכרות בארץ ובארצות מערביות אחרות.

ישנן פורמולות שונות בשוק, אשר מתהדרות בכך כי הן מכילות צמחי מרפא מסוגים שונים. בדרך כלל, הן נמכרות בבתי מרקחת טבעיים או ברשתות טבע, ללא צורך במרשם רופא.

עם זאת, כדאי להיוועץ עם רופא מומחה לסוכרת, בכדי לגרום למניעת עוגמת נפש מיותרת ועל מנת להבין את ההיגיון העומד בבסיס צמחים אלה. יתרה מכך, מומלץ לחולי סוכרת לעקוב אחר יעילותם של צמחים אלה בעזרת מכשיר מד סוכר.

סוגי צמחי המרפא המיועדים לסוכרת

רוב צמחי המרפא והפורמולות הקיימות מסייעים בהורדת רמות הסוכר, ולכן נחשבים כהיפוגליקמיים. יש לקחת את המינון המומלץ על ידי היצרן, ולעקוב אחר התוצאות המתקבלות.

פורמולות אלו מוגדרות כתוספי תזונה ומאושרות ככאלה על ידי משרד הבריאות. לכן כדאי לוודא ולעקוב אחר פרסומים הנוגעים בדבר צמחי מרפא אלו. ישנם בשוק צמחי מרפא רבים וכדאי לקרוא על כל אחד מהם באופן פרטני ומפורט.

  • ג'ימנמה – מיועד לדיכוי התיאבון לסוכרים ומתוקים, על ידי תפיסת הרצפטורים המיועדים לטעם זה.
  • קינמון – מחקרים אשר נעשו על הקינמון בהקשר של סוכרת הראו כי הינו יעיל בהורדת תנגודת הגוף לאינסולין, בעיקר של תאי השומן.
  • מלון מר – מכיוון שצמח זה מכיל חלבונים דמויי אינסולין, הוא נחשב כמעורר את הלבלב לייצור אינסולין, כמו גם הגברת ייצור הגליקוגן בכבד. ניסויים קליניים אשר בדקו את יעילות הצמח, הוכיחו ירידה ברמות הסוכר לפרק זמן של עד 12 שעות.
  • סירה קוצנית – שורשי צמח זה אמורים להפחית את התסמינים המוכרים של הסוכרת באמצעות פעולה על רקמות השומן ובכבד. צמח זה נבדק בניסויים על חיות מעבדה ונמצא יעיל, אך עוד לא שוחרר לניסויים קליניים או כיישום תרופתי.
  • מאיטקי – נחשבת כפטרייה המיועדת להורדת סוכר בדם.
  • חילבה – מיועדת להורדת רמות הסוכר בדם, כמו גם הורדת רמות כולסטרול. כיום, צמח זה מוסף ללחמים אשר מאושרים לחולי סוכרת. צמח זה נוסה בניסויים קליניים אמריקאים ונמצא יעיל ביותר, ואף אושר לשימוש על ידי ה- FDA האמריקאי. חסרונו העיקרי של צמח זה הוא בריחו החריג.
המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
היתרונות של הגדלת צריכת המים והפחתת משקאות ממותקים

שתיית יותר מים חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. הגוף שלנו מורכב מכ-60% מים, ושמירה על לחות עוזרת לעיכול, למחזור הדם, לוויסות הטמפרטורה ולשמירה על עור בריא. על ידי הגדלת צריכת המים שלנו, אנו יכולים לשפר את רמות האנרגיה שלנו, לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ולתמוך בניהול משקל.

לקריאת המאמר »
התקשרו עכשיו ! דילוג לתוכן