פעילות גופנית חיונית לחולי סוכרת

פעילות גופנית חיונית לחולי סוכרתפעילות גופנית חשובה לכל אחד, בכל גיל, במיוחד לסובלים ממחלת הסוכרת. היתרונות הבריאותיים שבפעילות גופנית ידועים לכל, אך נשאלת השאלה האם כדאי לעסוק בפעילות גופנית גם כאשר סובלים ממחלת הסוכרת.

התשובה לכך הינה שאכן פעילות גופנית לחולי סוכרת מומלצת, אולם רק כאשר היא נעשית במידה הנכונה. כל פעילות גופנית חייבת להיבנות על ידי רופא מומחה.

סוכרת

מחלת הסוכרת משפיעה על כל תחומי החיים של האדם. ישנו צורך מהותי לקיום שיגרת יום מסודרת מכל הבחינות: זמני ארוחות קבועים, כמות נכונה של צריכת אוכל, תשומת לב מרבית לסוג האוכל אשר נצרך, שמירה על פעילות גופנית מסודרת, קביעת זמנים לזריקות האינסולין ועוד.

דילוג על אחד מן הפרטים יכול להוביל להיפוגליקמיה או להיפרגליקמיה. שני מצבים אלו יכולים להיות מסוכנים לחולי סוכרת ועלולים אף לגרום למוות.

היפוגליקמיה הינה ירידה ברמת הסוכר מתחת ל-60 מיליגרם לליטר דם. תופעה זו גורמת לחולשה, זיעה קרה, רעב, רעד, דפיקות לב מהירות, טשטוש בראייה, כאבי ראש חזקים, סחרחורות ובלבול.

היפוגליקמיה יכולה להתרחש גם לאחר פעילות גופנית מאומצת לכן, יש לשים לב לכמות וסוג הפעילות אותה מבצעים. היפרגליקמיה הינה עלייה מוגברת ברמת הסוכר בדם אשר גורמת לתחושת צמא, מתן שתן רב, עייפות, טשטוש ותחושת נימול בגפיים.

פעילות גופנית לחולי סוכרת

חשוב מאוד להיוועץ עם רופא לקביעת תוכנית אימונים מסודרת, לפיה חולה הסוכרת יוכל להתעמל. הפעילות הגופנית נבנית על ידי רופא או פיזיולוג, אשר לוקחים בחשבון את כל התופעות של המחלה, התרופות והתפריט של חולי סוכרת. ברוב המקרים, הרופאים ממליצים על פעילות גופנית אירובית כגון: הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים.

אחוז גבוה מחולי הסוכרת סובלים מהשמנת יתר, לכן פעילות גופנית עוזרת להורדה ושמירה על משקל תקין. כמות התרופות הנצרכת תלויה בכמות המשקל של חולה הסוכרת, לכן הפחתה במשקל יכולה להוביל להפחתה בכמות התרופות.

חולי סוכרת המקבלים אינסולין זקוקים לפעילות גופנית לויסות הגלוקוז בדם, למען שמירה על הלב. פעילות זו חייבת להיעשות באופן קבוע, בכדי שניתן יהיה לקבוע על פיה את רמת האינסולין אשר חולה הסוכרת צריך.

לפני ואחרי הפעילות הגופנית

מתוך מחקרים, הזמן המומלץ לפעילות גופנית לחולים אשר אינם מקבלים אינסולין הינו שעה. לחולים אשר מטופלים על ידי אינסולין מומלץ על פעילות אשר אינה עולה על חצי שעה. לפני כל פעילות יש לחשב את כמות האינסולין וזאת יש לעשות על ידי התייעצות עם הרופא המטפל.

אין לבצע פעילות ברמת השיא של האינסולין. למניעת היפוגליקמיה חשוב לשתות מיץ ממותק לאחר הפעילות הגופנית ולאכול חטיף פחמימות. תשומת לב מרבית יש לתת לרגליים של חולי הסוכרת. יש לשים לב לחתכים, כוויות או זיהומים. חשוב להקפיד על חימום השרירים לפני ואחרי הפעילות.

יתרונות

  • פעילות גופנית עוזרת לגוף להגיב בצורה יעילה יותר לאינסולין ולכן יכולה להפחית את כמות צריכת האינסולין והתרופות.
  • פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב או לחץ דם ועוזרת לאיזון רמת השומנים בדם.
  • פעילות גופנית עוזרת להפחית את קצב ייצור הסוכר בכבד.
  • פעילות גופנית מאזנת את רמת הסוכר בדם ותורמת לניצול הגלוקוז על ידי השריר באופן טוב יותר.
  • פעילות גופנית עוזרת להפחתת השומן העודף, שמירה על משקל ורמת כולסטרול תקינים.
  • פעילות גופנית תורמת לשיפור מצב הרוח, הדימוי העצמי ולהרגשה כללית טובה יותר.

ראו גם:
רפלקסולוגיה לטיפול בסוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן