התפתחות סוכרת אצל ילדים

התפתחות סוכרת אצל ילדיםהתמודדות עם אבחון מחלת הסוכרת אצל ילד, מהווה אתגר לא פשוט הן אצל הילד המאובחן והן אצל משפחתו. הקשיים אשר מזמנת התמודדות זו, שונים באופן מהותי מאלה הניצבים בפני מבוגרים החולים בסוכרת מסוג 2, למרות ששני הסוגים דומים במהותם.

חשוב לזכור, גם ברגעים הקשים, כי סוכרת נעורים הינה מחלה אשר חיים איתה, למרות המהלך הכרוני. מטרת הטיפול יהיה לאזן את רמות הסוכר. הילד ומשפחתו צריכים לגייס את מיטב הכוחות על מנת שיוכלו להתמודד עם מחלה זו בחיי היומיום.

סוכרת אצל ילדים

בסוכרת מסוג 1, הנקראת גם סוכרת נעורים, ישנה פגיעה בתאי בטא של הלבלב אשר באחריותם להפריש את הורמון האינסולין. הורמון האינסולין אמור לעזור בהכנסת הגלוקוז לתאים לשם יצירת אנרגיה הדרושה לגוף.

מכיוון שהאינסולין לא עושה זאת ונכשל בתפקידו, רמות הסוכר בדם עולות. הפגיעה בלבלב בדרך כלל קורית עקב מנגנון אוטואימוני. המחלה תפרוץ כאשר 90% מתאי הלבלב לא יתפקדו ולא יוכלו לספק את צרכי הגוף.

הגורם העיקרי להתפתחות סוכרת אצל ילדים הוא מרכיב תורשתי. הסיכוי של ילד לחלות כאשר אחד מהוריו או בני משפחתו הקרובים חולה – גדולים ביותר.

כמו כן, מחקרים שבדקו את הנושא, מצאו כי קיים קשר בין סוכרת וציליאק, על פי הממצאים כ- 5 מהחולים בסוכרת נעורים סובלים גם מציליאק. בנוסף, מתח ומצבי מחלה יכולים להחמיר מצב של סוכרת קיימת ויש להקפיד לדווח על כך לרופא המטפל, הן מבחינת המעקב הסוכרתי והן מבחינת התאמת או שינוי רמות האינסולין הדרושות.

סוכרת אצל ילדים – תסמינים

לרוב, אבחון סוכרת אצל ילדים יעשה כאשר הילד יהיה במצב של היפרגליקמיה (רמות סוכר גבוהות בדם), ולכן התסמינים יהיו: השתנה מרובה אשר תרצה להפריש את עודפי הסוכר, צמא גדול בעקבות ההשתנה ורצון הגוף לפיצוי מאזן הנוזלים.

כמו כן, יחווה הילד תיאבון מוגבר, עקב המסר של התאים כי הינם "רעבים", ועם זאת תהיה ירידה במשקל, מכיוון שהגוף ירצה לנצל ולפרק מרכיבים שונים על מנת להשביע את רעבונו. התחושה תהיה של עייפות וחוסר באנרגיה.

מצבים מיוחדים אשר יכולים להופיע אצל ילדים אלה ולגרור שלל תסמינים אופייניים הם היפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם), היפוגליקמיה לילית עקב הצום הלילי הממושך, היפרגליקמיה וקטואצדוזיס (תוצרי פירוק השומן).

על מנת לנסות לאזן מצבים מיוחדים אלה ולמנוע אותם טרם הופעתם, יש להקפיד על תזונה מתאימה ופעילות גופנית יומיומית בשילוב עם הטיפול התרופתי והיענותם המוחלטת של החולים אליו.

טיפול בסוכרת אצל ילדים

טיפול בסוכרת אצל ילדים מתבסס על החזרת האינסולין החסר לגוף באופן מלאכותי. עקב אופיו המיוחד של הורמון האינסולין כחומר המתפרק במערכת העיכול, אפשר לקבל אותו בזריקה בלבד.  פיתוחים ושיטות חדשות להזרקת אינסולין מפותחות ומשווקות לשוק, חדשות לבקרים.

הילדים לרוב ישתמשו במזרקים חד פעמיים להזרקה, עטי מזרק ומשאבות האינסולין. הן הילד החולה והן בני משפחתו צריכים לעבור הדרכה וייעוץ בטרם יוכלו להתחיל בטיפול. חינוך הילד ובני משפחתו על ידי הרופא המטפל יכלול נושאים כמו התנהגות במצבי חירום, דרכי ההזרקה, זמני ההזרקה, מקומות ההזרקה ועוד. כמו כן, על ההורים לדעת כי קיימות זכויות ילדים עם סוכרת, אשר מקלות עם הילד במוסדות החינוך, ברשויות המקומיות, ביטוח לאומי ועוד.

בנוסף, חשוב שמשפחת הילד תיידע את כל סביבתו התומכת של הילד בדבר המחלה, כמו גם את מוסדות החינוך הרלוונטיות. חוסר הבושה והפתיחות בנושאים אלה, יוכלו לעזור לילד הנמצא בשלב משבר לעבור ולהתמודד עם המצב בצורה אופטימלית.

כמו כן, צוות המוסד החינוכי (גן או בית ספר) חייב להיות מוכן לאפשרות הפוטנציאלית של מצבי חירום. מעבר לטיפול אשר נעשה בבית, על הילד להקפיד על מעקב מסודר אצל רופא מומחה לסוכרת. ברוב המקרים יופנו הילד ובני משפחתו לאחת מהמרפאות המתמחות בסוכרת, על מנת שיוכלו להמשיך לעקוב ולהמליץ את המלצותיהם על המשך טיפול.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן