איבוד שיניים בקרב חולי סוכרת

סוכרת ואובדן שינייםבריאות השיניים היא דאגה אמיתית עבור אנשים רבים הסובלים מסוכרת, אולם היא אינה זוכה לתשומת הלב הראויה. סוכרת נקשרת לאובדן שיניים בעיקר משום שאנשים עם סוכרת הם רגישים יותר למחלות חניכיים. מחלות חניכיים הן זיהומים, דלקות, אובדן רקמת החניכיים ומבנים אחרים התומכים בשן, כמו העצם.

אנשים עם סוכרת, במיוחד כאלה שנצפית אצלם שליטה ירודה בגלוקוז, סובלים ממנגנון הגנה רעוע. זיהומים קלים באזור הפה, לכן, עשויים להשהות ולהחמיר, ואף לגרום בהמשך לדלקות ושחיקה כרונית. יחד עם שליטה ירודה בגלוקוז, עישון וצריכת אלכוהול עשויים להחריף את מחלת החניכיים. הבעיה נצפית אצל מבוגרים ואצל ילדים. ילדים סוכרתיים רבים נמצאו כסובלים מבעיות חניכיים עד הגיעם לגיל הבגרות.

יש לזכור כי מחלות חניכיים ניתנות הן למניעה והן לטיפול. חשוב אם כך לעשות זאת לא רק כדי למנוע איבוד שיניים אלא גם למנוע מחלות לב והתקפים לטווח הרחוק, שכן קיים קשר בין התקפי לב ומחלות חניכיים הנובעות מצמיחת חיידקים מזיקים.

בשנים האחרונות, הוכח כי אנשים אשר חווים התקפי לב ושבץ הציגו נטייה למחלות חניכיים. אנשים סוכרתיים צריכים להקפיד על רמות גלוקוז מאוזנות, לשמור על בריאות השיניים, להקפיד על שימוש בחוט דנטלי אחת ליום, להימנע מעישון ולצרוך אלכוהול בצורה מתונה.

 יש לי סוכרת. האם אני בסיכון לבעיות שיניים?

רמות גלוקוז גבוהות בדם הנשלטות בצורה ירודה, מגבירות את הסיכוי לפתח מחלות חניכיים חמורות ולאיבוד שיניים. בדומה לשאר הזיהומים, מחלות חניכיים חמורות עלולות להוות גורם מרכזי לעליית רמות סוכר בדם ועלולות להקשות על השליטה בסוכרת.

בעיות נוספות שמקורן באזור הפה נקשרות לסוכרת וכוללות: פטרת הפה, זיהום הנגרם על ידי פטריות, יובש באזור הפה הגורם לכאב, כיבים וזיהום בחלל הפה.

כיצד ניתן למנוע אובדן שיניים הקשור לסוכרת?

בראש ובראשונה, מומלץ לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם וזאת על ידי בדיקה בייתית הזמינה לציבור הרחב. בנוסף, חשוב להקפיד על היגיינה ולטפל בחלל הפה במקביל לבדיקות אצל רופא שיניים אחת לחצי שנה. כדי לשלוט בזיהומים פטרייתים מומלץ להמנע מעישון, לשמור על רמות סוכר מאוזנות ולהסיר ולנקות שיניים תותבות מדי יום.

מחקר בנושא סוכרת ואובדן שיניים

בשנים האחרונות הלכו וגברו המאמצים למצוא את הקשר החל בין סוכרת ואובדן שיניים. קבוצות חוקרים מארה"ב, ניתחו נתונים מבדיקות סקרי תזונה, כדי להבין את הקשר בין סוכרת ואובדן שיניים. המחקר כלל 2,508 משתתפים המייצגים את האוכלוסייה האזרחית, מעל גיל 50. החוקרים עקבו ובחנו את התמורות שחלו בבריאות השן אצל המשתתפים.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שמבוגרים עם סוכרת נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות אובדן שיניים בהשוואה למבוגרים ללא סוכרת.

כיצד סוכרת מגבירה את סיכון לבעיות חניכיים ואובדן שיניים?

רמות סוכר גבוהות בדם הקשורות לסוכרת יכולות להוביל לבעיות בחלל הפה כמו גם להאט את תהליך הריפוי לאחר פרוצדורות רפואיות. אם הסוכרת אינה מטופלת כראוי, רמות הסוכר הגבוהות עשויות לפגוע בחלקים שונים בגוף ובכלל באזור הפה והשיניים.

רמות גבוהות של סוכר ברוק מעודדות התפתחות חיידקים, אשר גורמים לשינויים ופגיעה אוראלית, כולל מחלות חניכיים, זיהום, עששת ואובדן שיניים. נוכחות הסוכר והעמילן מספקת לחיידקים מצע נוח להתפתחות, שמוביל לייצור חומצות הפוגעות בציפוי השן המכונה בשם אנמל.

בנוסף, סוכרת פוגעת ביכולת הגוף להתנגד לזיהומים, כאשר החניכיים הם הרקמה אשר מושפעת מכך ונפגעת תחילה. זיהומים אוראליים נוטים להיות חמורים יותר אצל סוכרתיים. אם לא יטופלו, הדבר עשוי להוביל לפגיעה בעצם ובמבנים התומכים בשן.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
היתרונות של הגדלת צריכת המים והפחתת משקאות ממותקים

שתיית יותר מים חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. הגוף שלנו מורכב מכ-60% מים, ושמירה על לחות עוזרת לעיכול, למחזור הדם, לוויסות הטמפרטורה ולשמירה על עור בריא. על ידי הגדלת צריכת המים שלנו, אנו יכולים לשפר את רמות האנרגיה שלנו, לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ולתמוך בניהול משקל.

לקריאת המאמר »
התקשרו עכשיו ! דילוג לתוכן