האגודה לסוכרת נעורים

האגודה לסוכרת נעורים בישראל הוקמה בשנת 1981 על ידי הורים לילדים סוכרתיים, והיא חלק מרשת של אגודות עולמיות הפועלות בין השאר בארה"ב, אוסטרליה, קנדה, בלגיה, איטליה, יון, שבדיה, אנגליה ועוד.

אגודות אלה משתייכות לקרן העולמית לחקר סוכרת הנעורים (JDRF), המשקיעה מיליוני דולרים בחקר המחלה ובניסיונות למצוא לה מרפא. אחת המטרות המרכזיות של הקרן היא לקדם את המחקר בתאי גזע כמקור להפקת תאי ביטא והיא מממנת מחקרים בנושא ברחבי העולם. סניפי הקרן ברחבי העולם משקיעים משאבים רבים בגיוס תרומות למען מציאת מרפא למחלה ותומכים במחקרים יותר מכל גוף אחר.

פעילות שוטפת

מעבר לתמיכה במימון המחקר הבינלאומי למציאת מרפא לסוכרת, האגודה הישראלית עושה רבות למען שיפור חייהם של החולים ומשפחותיהם וכן להגברת המודעות למחלה ולהשלכותיה.

משאבים רבים משקיעה האגודה בפעילות למען חולי סוכרת הנעורים בארץ ובמתן הטיפול המתקדם והטוב ביותר שקיים עבור חולים אלה. האגודה עומדת בקשר רציף עם מרפאות סוכרת סוג 1 ברחבי הארץ, מעודכנת בכל אפשרויות הטיפול הקיימות ואף תורמת להן מכשירים חדשניים, כדוגמת המכשיר היקר לבדיקת ההמוגלובין המסוכרר, ותרופות חדשות, שאינן כלולות בסל הבריאות. האגודה אף מממנת בדיקות שאינן נכללות בסל הבריאות.

על מנת לסייע לחולים בשגרה היומית, האגודה לסוכרת נעורים מסייעת לחולים בהשאלת סנסורים למדידת סוכר, ובכך מסייעת לחולים רבים לשמור על איזון ברמת הסיכון ולקיים שגרת חיים שלווה. כמו כן, האגודה פועלת למען הכללת סנסורים אלה בסל הבריאות.

קידום זכויות החולים

האגודה לסוכרת נעורים שמה לה למטרה לקדם את זכויות החולים, על מנת לאפשר להם שגרת חיים נורמטיבית. פעולות האגודה הן מול משרדי הממשלה השונים, בהם משרד הבריאות, המשרד לביטוח לאומי ומשרד החינוך. בין המטרות ניתן למנות את המאבק להכנסת תרופות וטכנולוגיות חדשות לסל הבריאות, קידום הזכויות מול הביטוח הלאומי, סיוע בהתנדבות לצה"ל, טיפול בעניין החולים מול משרד התחבורה ועוד.

העלאת המודעות

האגודה לסוכרת נעורים מקיימת באופן שוטף כנסים וימי עיון מקצועיים לחולים ובני משפחותיהם, על מנת לצייד אותם בכל המידע העדכני והדרוש לשיפור איכות חייהם. הכנסים השונים מיועדים לחולים בקבוצות גיל שונות ומספקים לכל קהל את המידע הספציפי הנחוץ לו, כך שכל חולה מרגיש שהוא חלק מקהילה תומכת ואכפתית.

קהילה תומכת

האגודה לסוכרת נעורים עורכת פעולות שונות עבור החולים הצעירים ובני משפחותיהם. מלבד נופשוני סוף שבוע משפחתיים ותומכים בבתי מלון ברחבי הארץ, האגודה מפעילה גם קייטנות קיץ, בהן לוקחים חלק מאות ילדים בגילאי בית הספר.

בקייטנות הילדים רוכשים כלים להתמודדות עם המחלה ולהתנהלות עצמאית בתוך שיגרה וסביבה "רגילות". כמו כן, מושם דגש רב על שמירה על אורח חיים בריא ותזונה נכונה.

בין הפעילויות השוטפות של האגודה, שמטרתן לתמוך בחולה ולהעניק לו כוחות להתמודד עם הקשיים, ניתן למנות את פרויקט החונכות, בו לכל חולה צעיר מוצמד חונך סוכרתי בוגר, את פורום הסוכרתיים לחולים הבוגרים, המקיים קבוצת תמיכה שוטפת, ואת מפגשי תמיכה להורים ולילדים עם סוכרת נעורים.

כל הפעולות הללו מלוות על ידי אנשי מקצוע והן מהוות נדבך חשוב בהתמודדות החולים הצעירים עם המחלה. מידע נוסף על פעילויות התמיכה של האגודה ניתן למצוא באתר.

העלאת המודעות הציבורית

לאור העליה בשכיחות סוכרת נעורים בארץ ובעולם, התעורר הצורך להעלאת המודעות של הציבור הכללי למחלה ולהשלכותיה. מלבד הפעילות השוטפת למען החולים, האגודה לסוכרת נעורים מקיימת שיתופי פעולה עם גופים מסחריים שונים, התומכות באגודה ובפעולותיה. האגודה עושה רבות למען החולים והעלאת המודעות הכללית למחלה מסייעת לחולים החדשים, המתקשים להסתגל לשגרת המחלה בקרב הסביבה הבריאה המקיפה אותם.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן