זכויות בביטוח הלאומי לחולי סוכרת

סוכרת זו מחלה מקבוצת המחלות של המטבוליזם- חילוף החומרים בגוף. הסוכרת מתאפיינת ברמות גבוהות מאוד של גלוקוז בדם, שנובעות מן העובדה שהלבלב לא מסוגל לייצר אינסולין ברמות אותן דורש הגוף (אינסולין, זהו הורמון המווסת את כמות הסוכר בגוף).

ישנם שלושה סוגי סוכרת: סוכרת מסוג 1 שידועה בשם סוכרת נעורים, סוכרת מבוגרים מסוג 2 וסוכרת היריון. לכל סוגי הסוכרת יש אותן תופעות ואותן תגובות של הגוף.

סוכרת – תסמינים וסיבוכים

מחלת הסוכרת יכולה לנבוע מגורמים תורשתיים, כתוצאה ממערכת חיסון ירודה, מהשמנת יתר, מפגיעה בתאים שיוצרים את האינסולין או מעומס ולחץ נפשיים. חולי סוכרת עלולים לסבול ממספר תסמינים, כגון רעב תמידי, ריבוי במתן שתן, יובש של העור או גירויים בעור, זיהומים בעור, ציפורניים צהובות, חוסר תחושה בכפות הרגליים, טשטוש בראייה עד כדי עיוורון מוחלט, עייפות רבה, חולשה כרונית ועוד.

מחלת הסוכרת יכולה להתפתח ולגרום לסיבוכים נוספים בגוף שעלולים לפגוע בתפקודו התקין של החולה. סיבוכי המחלה יכולים להיות שבץ, פגיעה בכליות, רגל סוכרתית, הפרשת חלבון בשתן בצורה מוגברת, פגיעה עצבית נוירולוגית, התקף לב ופגיעה בגפיים התחתונות. חלק מסיבוכי סוכרת אינם ניתנים כלל לטיפול.

בשל החשש כי מצבם הרפואי ידרדר, עומדות לזכות החולים זכויות רבות מטעם גופי המדינה, המקלות במעט על מצבם. בין הגופים המעניקים זכויות לחולי הסוכרת, נמצא הביטוח הלאומי.

זכויות חולי סוכרת

כל חולה סוכרת, ולא משנה מה סוגה, זכאי להיבדק בוועדות רפואיות בביטוח לאומי לשם הכרתו כנכה עקב מחלתו. כל אדם נבדק לפי אופי מחלתו, המחלות הנוספות שישנן ומצבו הרפואי והתפקודי כתוצאה מהסוכרת. לפי תוצאות הבדיקות ולפי חומרת המצב, ביטוח לאומי קובע אחוזי נכות רפואית אשר משתנים מחולה אחד לחולה שני.

בגלל העובדה שסוכרת מחולקת לליקויים שונים ורבים, כל ליקוי מקבל אחוז נכות אחר. לא כל אחוזי הנכות הרפואית מזכים את חולי הסוכרת בהכרה כנכים. המוסד לביטוח מציב רף מסוים של אחוזים רפואיים שרק כאשר עוברים אותו, החולים זכאים לגשת לוועדה נוספת לקביעת נכות כללית.

אחוזי נכות

במקרה קל של סוכרת בה החולה מטופל בדיאטה בלבד, הוא זכאי עבורה ל-5% נכות רפואית בלבד. סוכרת שמטופלת על ידי כדורים תזכה את החולה ב 10%. כך עולים האחוזים ככל שעולה חומרת המחלה.

לעומת זאת ישנם מקרים קיצוניים של המחלה שמסתבכת עם מחלת כלי דם היקפיים או כליליים, נוירופתיה סימפטומטית או רטינופתיה סוכרתית, שאז החולים יכולים לקבל אחוזי נכות של 100%-65% נכות לצמיתות.

את אחוזי הנכות קובעת וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי באופן מסודר, ובה החולים נבדקים על ידי רופאים מומחים. על פי התקנות שנקבעו בביטוח לאומי, כל סוכרת שבעקבותיה הופיע סיבוך בריאותי או כמה סיבוכים גם יחד, תזכה את החולים בנכות רפואית בגובה של 65%, אם לא למעלה מזה.

קצבת נכות כללית מביטוח לאומי

חולי סוכרת שמעוניינים בקבלת הקצבה צריכים לגשת לוועדה רפואית בביטוח לאומי ולהיבדק על ידי רופאי המוסד. על מנת שיוכלו לעבור לשלב של בדיקת הזכאות לקצבה, עליהם לקבל לפחות 50% נכות רפואית (עקרות בית), 60% או 40% לפחות כשאחד הליקויים הנוספים הוא 25% ומעלה. רק כאשר החולים עונים על הקריטריונים המצוינים כאן, הם ניגשים לבדיקה בוועדה להערכה תפקודית.

בוועדה זו נבדקת השפעת מחלת הסוכרת על היכולת התפקודית בעבודות משק הבית (במקרים של עקרות בית) או ביכולת להמשיך ולעבוד. אם נמצא כי הסוכרת משפיעה לרעה על היכולת התפקודית, אז האנשים מקבלים דרגת אי כושר. כדי לקבל קצבת נכות, דרגת האי כושר צריכה להיות החל מ-50%.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן