זכויות חולי סוכרת – מה מגיע לכם?

זכויות חולי סוכרת - מה מגיע לכם?סוכרת היא מחלה שמתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם ובשתן. ישנן שלוש צורות של סוכרת:  סוכרת נעורים (סוכרת מסוג 1), סוכרת מסוג 2 וסוכרת היריון. לכל צורות המחלה יש השלכות ותסמינים דומים, וכולן נגרמות כתוצאה מבעיה בייצור האינסולין בגוף או בקליטתו.

חולי סוכרת נזקקים לטיפולים רבים ולתנאים מיוחדים בתחומים שונים בחיים, כדי שיוכלו להתמודד עם המחלה, שלעתים גורמת לסיבוכים קשים. לצורך עזרה, חולי סוכרת זכאים למספר זכויות:

זכויות חולי סוכרת בביטוח לאומי

  • אחוזי נכות – החל מגיל 18 עד גיל 65 חולי סוכרת יכולים להגיש תביעה לקצבת נכות מן הביטוח הלאומי. הקצבה תינתן, בהתאם למצב הסוכרת ולמצבם הבריאותי ולמוגבלויותיהם באופן כללי. אם המחלה מוגדרת במצב קשה ויש ליקויים רפואיים נוספים, אחוזי הנכות גדלים.
  • קצבת נכות – אם חולה הסוכרת קיבל מינימום 40% נכות רפואית ועקב כך איבד את כושרו להשתכר, הוא זכאי לקצבה. אם נקבעו לחולה אחוזי דרגת אי כושר זמניים, הוא יוזמן בכל תקופה לבדיקה חוזרת לשם קביעת המשך הקצבה. קצבת נכות כללית תינתן באופן קבוע רק לחולה שקיבל דרגת אי כושר לצמיתות.
  • קצבת ילד נכה – ילד חולה בסוכרת יקבל את הקצבה אם הוא תלוי בעזרת הזולת, אם הוא זקוק לטיפול רפואי מיוחד, אם הוא זקוק להשגחה תמידית ואם הוא בעל ליקוי מיוחד. כמו כן, על פי זכויות ילדים עם סוכרת, ילד שחולה בסוכרת נדירה, גם הוא זכאי לקבל קצבת ילד נכה.
  • שיקום מקצועי – חולי סוכרת, החל מגיל 18, שקיבלו נכות רפואית בגובה של 20% מינימום, זכאים לשיקום מקצועי שכולל: אבחון תעסוקתי, לימודים, שיחות עם פקיד שיקום והשמה בעבודה. כשחולי סוכרת נמצאים בשיקום, הם זכאים לדמי שיקום.
  • זכאות ללימודים גבוהים – חולי סוכרת יקבלו זכאות ללימודים אם הם בעלי 65% אחוזי נכות ומעלה או אם הם חסרי מקצוע ונמצאו כמתאימים ללימודים גבוהים.

זכויות חולי סוכרת במקומות עבודה

החוק לא קובע הגבלות בתחומי עבודה. חולי סוכרת יכולים לעסוק בכל מקצוע, פרט למגבלות אחדות במקצועות הקשורים בתחבורה (נהגי משאיות, אוטובוסים ורכבות), שאז יש סכנה לציבור ולא רק לחולים

עצמם. במהלך השנים האחרונות הוחלט להכיר בסוכרת כמחלת עבודה, ובהתאם לכך זכאים החולים לזכויות כספיות מן הביטוח הלאומי.

זכויות חולי סוכרת בצבא

חולי סוכרת נעורים מקבלים פרופיל 21 ואינם יכולים להתגייס לצבא, ולרוב נשלחת לביתם תעודת פטור משירות. החל משנת 1978 חל חוק שירות הביטחון שקובע כי חולי סוכרת זכאים להגיש בקשת התנדבות לצבא (מגיל 18 עד 25). במידה שהם מתנדבים, עליהם לעמוד בכל הכללים שנקבעו לחיילים, ללא יוצא דופן.

חולי סוכרת שמתנדבים לצבא יכולים לעסוק בתחום ההנדסאות, המחשבים, המודיעין, השרטוט הטכני, ההדרכה ועוד. ההגבלות בתנאי השירות של החולים הולכות ופוחתות עם הזמן, לאור הניסיון החיובי של צה"ל עם חיילים סוכרתיים. זכויות רפואיות של חולי סוכרת בזמן הצבא מגיעות מקופות החולים, דרכן נערכים הטיפולים וניתנות התרופות.

עם השחרור מצה"ל, חולי הסוכרת בעלי מעמד שווה לכל החיילים שהשתחררו, פרט למענק השחרור שלהם שהוא נמוך יותר, מפני שתקופת השירות קצרה יותר.

רישיון נהיגה

חולי סוכרת זכאים לקבל רישיון נהיגה בכלי רכב פרטיים, באופנועים עד 500 סמ"ק ובמשאיות עם 3 טון. כמו כל אדם אחר שמבקש להוציא רישיון, גם חולי סוכרת חייבים להציג טופס בדיקה רפואית ובדיקה גופנית, ותוצאות של בדיקת עיניים המוכיחות כי הם כשירים לנהיגה.

חולי סוכרת יוכלו להיבחן במבחני תיאוריה ולגשת לטסט מעשי רק לאחר שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים שלח את הטופס הרפואי, אודות החולה, ממשרד הרישוי.

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת

המרכז לטיפול ואבחון סוכרת מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון סוכרת, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון סוכרת. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מדריך כושר
מעבר לאימונים: איך ביטוח מדריך כושר יכול לשמור על עסקך

עבור חובבי כושר, הפיכת תשוקה למקצוע יכולה להביא לתחושת סיפוק שאין שני לה. עם זאת, עם הריגוש של הדרכת אחרים במסע הבריאות שלהם מגיע סט של סיכונים ואחריות שאין להקל בהם ראש. בטיחות הלקוחות וביטחון העסק נמצאים בידי המדריך, מה שהופך את ביטוח מדריכי הכושר לא רק לאופציה, אלא למגן חיוני בעולם רווי אי ודאויות.

לקריאת המאמר »
כאבים במפשעה
ספורט הרפתקני ואמצעי בטיחות

מאז ומתמיד, אנשים היו הרפתקנים, סקרנים, בחנו את גבולות היכולת האנושית ובדקו מה הם יכולים לעשות ומה לא. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות. אחת מהן היא ספורט הרפתקני. מה שאנחנו נוהגים לקרוא ספורט אקסטרים.

לקריאת המאמר »
סוכרת
מהפכה בניהול סוכרת חקר פריצות דרך במכשירים חכמים, תרופות וטיפולים חלופיים

סוכרת, מצב כרוני המאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק בפיתוחים החדשניים בטיפול בסוכרת, לרבות שימוש במכשירים חכמים, תרופות חדשות ושיטות טיפול חלופיות.

לקריאת המאמר »
תזונה
כיצד לשפר את בריאות מערכת העיכול שלך באמצעות תזונה ושינויים באורח החיים

בריאות מערכת העיכול ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על רווחה כללית ומושפעת באופן משמעותי מהתזונה ובחירות אורח החיים של האדם. מערכת עיכול מתפקדת היטב מבטיחה שגופנו יקבל את החומרים המזינים והאנרגיה הדרושים תוך כדי סילוק פסולת. עם זאת, אורח חיים מלחיץ, הרגלי אכילה לא נכונים וצריכה לא מבוקרת עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מה שמוביל לבעיות בריאותיות שונות לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר מקיף זה, נחקור את ההשפעות של גורמים אלה על בריאות מערכת העיכול ונספק טיפים מעשיים לשיקום ושמירה על מערכת עיכול בריאה.

לקריאת המאמר »
מאמנת אישית
יעל אליה – מאמנת אישית שהיא גם מאמנת כושר, כל מה שאתם צריכים בשביל להתאמן בכיף!

אנשים רבים מתקשים לעשות את השינוי הנדרש מישיבה על הספה ללא מעש, למצב בו הם צריכים ללכת פעם או פעמיים בשבוע להתאמן. ישנם אנשים שמראש מוותרים על הצורך לבצע שינוי כזה. הם מודעים לעובדה שאינם יכולים, או מקבלים את זה שאינם רוצים בכך. הם מוכנים גם להתמודד עם ההשלכות הפיזיולוגיות והבריאותיות הכרוכות בהחלטה שלא לבצע את השינוי הנדרש.

לקריאת המאמר »
דילוג לתוכן